Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 




============================================================================
XIII. PRX-módosítás - pl.: Óra pozíciójának megváltoztatása (csak 3.5X offsetek)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlokról van szó?: F0:/vsh/nodule/vshmain.prx & F0:/vsh/nodule/paf.prx
Szerkesztéséhez szükséges programok:Hex-szerkesztő program, (PPE) Paf.prx Editor, (VPE)VSH.prx editor
Mi történik akkor, ha nem megfelelő változatot flashelek fel?: Nem fog működni pár funkció, esetleg lefagy tőle a PSP-d.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mire jó ez? Az alább felsorolt dolgokat tudod megváltoztatni az XMB-n belül©.
Számos dolgot tudunk elérni a prx-ek módosításával. Azonban egy-kettő módosítás avatatlan kezekben rosszul is elsülhet, ezért a
felelősség és a lehetőség a tiéd, én csak az utat: mutatom meg...

(Az infóért köszönet a következő embereknek: Zinga, bstronga, Ac_K, Takeshi, matchung & funnybutrandom!)
Hogy módosítsd ezeket a Hex-értékeket?
1, Hex-szerkesztovel
Töltsd le a HexWorkshopot (a pakkban is benne van), nyisd meg a módosítani kívánt (de előtte már decryptelt) .PRX fájlt és nyomj CTRL+G-t, hogy a megfelelő offset értékre (amik alább listázva vannak) ugorj. A lebegőpontos értékeket a Data Inspectorral tudod átírni.
2,Kifejezetten ezekhez a fájlokhoz írt programokkal:
PAF.PRX Editor
VSH.PRX Editor
Az Off-Set értékek a következők:

PAF.PRX (a jelenlegi Flash0-dból másold ki, decrypteld, majd szerkeszd)
Fő-menüvel kapcsolatos beállítási lehetőségek:
19F3C0 > Főmenü ikonjainak ill. a használt betűtípusnak a színe.
1A0DE4 > Fókuszált (azaz éppen kiválasztott) fő-ikonok pozíciója
1A0DE8 > Nem fókuszált fő-ikonok pozíciója -sajna a Network ikonra nincs hatással
1A0E38 > Nem fókuszált fő-ikonok alpha csatornája
19F38C > Fő ikonok közti távolság
1A0E10 > Főmenü szöveg mérete
1A0E14 > Főmenü szövegének pozíciója
Al-menüvel kapcsolatos lehetőségek:
19F4F8 > Almenük betű és vonal színe
19F828 > Nem fókuszált almenü-ikonok színe
19F7E0 > Nem fókuszált almenü-ikonok alpha csatornája
1A04F4 > Nem fókuszált (nem aktív) Memory Stick tartalmának mérete
19F760 > Almenü-ikonok közti távolság
19F394 > Vízszintes görgetési sebesség 19F75C > Függőleges görgetési sebesség

VSHMAIN.PRX (a jelenlegi Flash0-dból másold ki, decrypteld, majd szerkeszd, ezután még újratömörítés is szükséges)
36EE8 > XMB (jelen esetben a főmenü ikonjait jelenti) X koordinátája
36F1C > XMB (jelen esetben a főmenü ikonjait jelenti) koordinátája, mikor az infópanel aktív
3A168 > „hold" ikon Y koordinátája
3A15C > „hold" ikon árnyékának Y koordinátája
3A188 > némítás ikonjának X koordinátája
3A178 > némítás ikonjának Y koordinátája
3A16C > némítás ikon árnyékának Y koordinátája
3 Al 90 > óra X koordinátája
3A18C > óra X koordinátája + akkus ikoné
3A180 > óra Y koordinátája
39564 > a Network ikon Y koordinátája, mikor nem aktív
36EE0 > az aktív főmenü ikonok Alpha csatornája
36EE0 > az aktív főmenü ikon Alpha csatornája, a beállítás menünél
36EEC > a nem aktív ikon Alpha csatornája, a beállítás menünél
36EEC > a nem aktív ikonok Alpha csatornája,, mikor az infópanel aktív
36EB8 > a főmenü ikonok Alpha csatornája
36EE4 > a kiválasztott (aktív) felirat Alpha csatornája
3A1C8 > A jobb alsó sarokban lévő „busy" /elfoglalt ikon sebessége
39B3C > Betűtípusok színének első offset-je.
399EC > Infó panalek színének első offset-je.
Ha - inkább az editorral © - kész vagy a kívánt változtatásokkal (óra pozíciója stb...), akkor a következőt kell tenned annak érdekében, hogy a PSP-d megfelelően működjön. /Amíg valaki nem ír hozzá egy szereksztő programot [amire van esély :D], addig ez a manuális módszer van/

A PRX fájl manuális újratömörítése [bstronga és Zmathue leírása alapján]
Fontos, hogy az M33-as vshmain.prx különbözik a SONY hivatalos FW-ében lévőtől, ezért menj biztosra, hogy az adott M33-as FW vshmain.prx-ét
veszed alapul és azzal kezdesz el dolgozni (legelőször is decryptelni).
/Ez a megoldás OE FW-eken nem működik, mivel jelellenőrő védelem nem lett azokból eltávolítva./

1, Decrypteld az adott M33-as vshmain.prx-edet prxdecrypterrel, majd pedig tömörítsd be gzip programmal (Intézőben csak rá kell húzni a gzip.exe-
re). (gzip a pakkban)
/Eredményül egy vshmain.prx.gz-t kell kapnod/
2, Indítsd el a kedvenc Hex Szerkesztő programodat /jelen esetben a HxD-t ©/. Majd nyisd meg vele, a frissen betömörített vshmai.prx.gz-et.
3, Nyomd meg a Ctrl+A gombkombinációt (ezzel jelölöd ki a teljes fájl tartalmát). Alul a tálcán láthatod a fájlméretet (jelen esetben Length: 1 C2 70). Ezt jegyezd fel valahová. Nyomd meg a Ctrl+C-t is, hogy a fájl tartalmát kimásold vágólapra.
4, Indíts el még egy HxD-t, majd nyisd meg most a decryptelt, de nem gzippelt vshmain.prx fájlt.
5, Menj a 0xl50-es offsetre (bal oldalon a 00000150-es kezdető sorra) és töröld ezt ill az alatta lévő összes adatot. (ilyenkor a 140-es Offsetnek kell lennie az utolsónak, amit még látsz)
6, Állj rá a 150-es sor első karakterére és nyomj egy CTRL+V-t, hogy bemásold a gzippelt változat tartalmát a decryptelt vshmain fejléce alá.
7, A 130-as sor első négy karakterét pedig írd át ezekre az értékekre: C3 7A ED 69.
8, A BO-s sor első három értékét pedig felül kell írni a korábban feljegyzett fájlhossz értékével, de fordított sorrendben. Esetünkben: 70 C2 01 lesz.
9, A 2C-s offset értékét (azaz a 00000020-assal kezdő sorban a C oszlopban kezdődő 3 értéket) át kell írni a jelenlegi fájlhossz fordítottjával, (tehát megint nyomunk egy CTRL+A-t, alul megjelenik a Length: 1C3C0 (ebben az esetben)). Ennek a fordítottja pedig: C0 C3 01.
10, Flashelheted is fel ©.

A PRX fájl újratömörítése PRX Compressor-ral (kizárólag 3.5x M33-as prx-ekkel használható!):
(Fontos: használjátok a PRX compressor v0.3-at az eM82 csomagjában lévő lorábbi változat helyett. Egyrészt azért, mert az előző verzió rosszul készítette a 3.51 M33-hez való prx-eket, másrészt az új verzió sokkal informatívabb és biztonságosabb, és beépített vshmain.prx patchelője van, ami elengedhetetlen az egyedi vshmain.prx-ek használatához.
eM82: légyszi majd cseréld ki a csomagodban a v0.2-t a v0.3-ra - ass)

Indítsd el a pakkban is benne lévő PRXcompressor_v0.2 by ass program exéjét (a programhoz .Net2.0 keretrendszer szükséges)
Szükséged lesz még a decryptelt prx-re (pontosabban az már egy ELF), amit tömöríteni szeretnél, valamint ugyanannak a prx-nek az eredeti változatára, amit a flash0-ból szedhetsz ki.
Majd a következő lépéseket kell végrehajtani:
- a Header (fejléchez): nyisd meg az éppen használt 3.5X M33-as CFW-ed Flash0-jában lévő prx fájlt. Ezt fogja a program fejlécként használni.
- a Data részhez pedig tallózd be a decryptelt vagy módosított prx (pontosabban ELF) fájlodat.
- állítsd be a tömörítés erősségét (Compression Level): 1-es leggyorsabb, de egyben a legkevésbé hatékony, 9-es pediga max tömörítés. Alapértelmezett a 9-es, érdemes is ezen hagyni, mert így még az eredeti prx-nél is kisebb fájl lesz a végeredmény.
- majd nyomd meg a 'Create compressed prx' gombot.

A 'Force vshmain dunno part' opció ha be van kapcsolva, akkor a fejléc 0x130-0x132 részét az eredeti vshmain.prx fejlécéhez hasonlóra állítja be. Néhány prx fájlnak szüksége van erre a megoldásra a biztos működéshez.


============================================================================

XIV. PRX & RCO-módosítás - Zenelejátszó paramétereinek módosítása (3.40 OE & 3.5X offsetek)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlról van szó?: F0:/vsh/nodule/music_main_plugin.prx & F0:/vsh/resource/music_main_plugin.rco
Szerkesztéséhez szükséges programok:Hex-szerkesztő program (pakkban van pár), RCO Editor
Mi történik akkor, ha nem megfelelő változatot flashelek fel?: Nem fog működni a funkció, esetleg lefagy tőle a PSP-d.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mire jó ez? A zenelejátszót teheted ezáltal érdekesebbé ©.
>PRX-módosítás:
Először is a jelenlegi CFW-ed Flash0-jából származó decryptelt music_main_plugin.prx fájlra van szükségünk.
Majd nyisd meg egy Hex-Szerkesztő programmal és a lent megadott offsetek alapján írd át az értékeket.
Ha kész, mentsd el, majd egy kis trükkel, ezt kivételesen nem a Flash0-ba, hanem a Flash 1-be másoljuk
(Flash l:/vsh/nodule/music_main_plugin.prx), ill. kell még egy kis áthivatkozós hack is a music_plugin.prx-en végrehajtani (Hex-
szerkesztővel meg kell keresni a Flash0:/vsh/nodule/music_main_plugin.prx sort, majd a Flash0-t Flash l-re kell átírni, ezáltal nem a
Flash0-ban fogja a helyet foglalni a decryptelt prx).

Alább az Offsetek:
3.40-es Qffset-értékek és a hozzájuk tartozó funkció
0xB1C74 R-playing time / lejátszási idő Vörös szín összetevője
0xB1C78 G -playing time / lejátszási idő Zöld színösszetevője
0xB1C7C B -playing time / lejátszási idő Kék színösszetevője
0xB1C80 A -playing time / lejátszási idő Alpha-csatornájának ?erőssége?
0xB1314 Menü ALPHA (unselected) / nem aktív Menü alpha-értéke (az alatta lévő 2 értéket is szerkesztened kell)
0xB1334 (you have to edit all
0xB133C three of them...)
0xB1310 Menü ALPHA (selected) / aktív Menü alpha-értéke
0xB1CF4 X -playing time / lejátszási idő X-koordinátája
0xB1CF8 Y -playing time / lejátszási idő Y-koordinátája
0xB1CFC X -( / )playing time / lejátszási időnél szereplő „/"-jel X-koordinátája
0xB1D00 X -(: )playing time / lejátszási időnél szereplő „:"-jel X-koordinátája
0xB27FC space between visualizer*-selection / a visualizer-kiválasztásánál a lehetőségek közti távolság
0xB2800 visualizer-selection frame WIDTH / a visualizer-kiválasztó keretének szélessége
0xB2804 visualizer-selection frame HEIGHT / a visualizer-kiválasztó keretének magassága
0xB0920 visualizer-list START-pos Y / a visualizer-lista Kezdő Y-koordinátája
0xB0924 visualizer-list END-pos Y / a visualizer-lista Befejező Y-koordinátája
(visualizer list fades from START to END) (a visualizer lista a Kezdő és Befejező koordináta között csinálja az áttűnést.)
0xB092C Spinning thing X / Pörgő dolog X-koordinátája(az a kis labda, ami a jobb alsó sarokban is megjelenik betöltés közben)
0xB0930 Spinning thing Y / Pörgő dolog Y-koordinátája
0xB08D4 Albums/Files List X / Album és Fájl-lista X-koordinátája
0xB08E0 Albumsposition when in FileList X / Album X-koordinátája, mikor a Fájllistát mutatja
0xB08D4 Playing Infos Y (when visualizer is selected) / Lejátszási infók Y-koordinátája (mikor a visualizer ki van
választva)
*visualizer: vizuális látvány megjelenítő, mint winampban a milkdroppl., csak nem volt kedvem kiírni, mert ott is hülyén nézett volna ki
3.51-es Offset-érlékek és a hozzájuk tartozó funkció
0xB24BC R -playing time / lejátszási idő Vörös szín összetevője
0xB24C0 G -playing time / lejátszási idő Zöld színösszetevője
0xB24C4 B -playing time / lejátszási idő Kék színösszetevője
0xB24C8 A -playing time / lejátszási idő Alpha-csatornájának ?erőssége?
0xB1B5C Menü ALPHA (unselected) / nem aktív Menü alpha-értéke (az alatta lévő 2 értéket is szerekesztened kell)
0xB1B7C (you have to edit all
0xB1B84 three of them...)
0xB1B58 Menü ALPHA (selected) / aktív Menü alpha-értéke
0xB253C X -playing time / lejátszási idő X-koordinátája
0xB2540 Y -playing time / lejátszási idő Y-koordinátája
0xB2544 X -(/ )playing time/ lejátszási időnél szereplő „/"-jel X-koordinátája
0xB2548 X -(: )playing time / lejátszási időnél szereplő „:"-jel X-koordinátája
0xB3044 space between visualizer-selection / a visualizer-kiválasztásánál a lehetőségek közti távolság
0xB3048 visualizer-selection frame WIDTH / a visualizer-kiválasztó keretének szélessége
0xB304C visualizer-selection frame HEIGHT / a visualizer-kiválasztó keretének magassága
0xB1168 visualizer-list START-pos Y / a visualizer-lista Kezdő Y-koordinátája
0xB116C visualizer-list END-pos Y / a visualizer-lista Befejező Y-koordinátája
0xB1174 Spinning thing X / Pörgő dolog X-koordinátája (az a kis labda, ami a jobb alsó sarokban is megjelenik betöltés
közben)
0xB1178 Spinning thing Y / Pörgő dolog Y-koordinátája
0xB111C Albums/Files List X / Album és Fájl-lista X-koordinátája
0xB1128 Albumsposition when in FileList X / Album X-koordinátája, mikor a Fájllistát mutatja
0xB111C Playing Infos* Y (when visualizer is selected)/ Lejátszási infók Y-koordinátája (mikor a visualizer ki van
választva)

>RCO-módosítás:
Itt csak 1-2 tippet osztanék meg.
A progress bar (folyamatjelző csík) átméretezése/áthelyezése.
Megnyitod a decryptelt music_main_plugin.rco fájlodat az RCO Editorral, majd kattints a Page Data-ra (Adatok fül).
Keresd meg a következő sort:
music_page_play ezen belül pedig a music_prog_play [0x807] sort.
Jobb oldalon a Position X és Y koordinátával tudsz játszani, ill. a Dimensions Width (szélesség) ill. Height (magasság) értékeivel.
Értelemszerűen a jelenlegi (alap) értékekhez viszonyítva kell megadnod az értékeket, (ugyebár 480x272 a kijelző mérete, úgyhogy
ennek tudatában paraméterezz)
A music_page_play alatt vannak még olyan értékek amiket át tudsz állítani, s nem kell hozzá hex-szerkesztés.
- music_spin_play_counter / ez, amíg ki nem próbálom, nem tudom mit takar© odáig tiszta, hogy lejátszási idő számláló, de miért pörgő?
- music_spin_play_time / ez meg lejátszási idő ? pörgő?
- music_text_play_counter_slash / lejátszási idő számlálónál a „/"-jel
- music_text_play_counter_colon_0 / lejátszási idő számlálónál a kettőspont egyik fele
- music_text_play_counter_colon_1 / lejátszási idő számlálónál a kettőspont másik fele
- music_text_play_tirne_colon_0 / lejátszási időnél a kettőspont egyik fele
- music_text_play_time_colon_1 / lejátszási időnél a kettőspont másik fele

============================================================================
XV. PRX-módosítás - CFW verziójának átírása - Na ez veszélyes kategória !!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A kn mappában van egy vshctrl.prx nevűfile.
Ha ezt egy rossz verzióval felülírod, v. helytelenül módosítod, akkor fuccs a PSP-dnek... nincs többé Recovery menü (sem).
Ettől függetlenül, most ezzel a fájlal fogunk babrálni, de csak egy hangyányit. © /Ez nem kötelező, így ha valaki mégis ezáltal temetné el a PSP-jét, magára vessen... na nem szó szerint, de értitek.../
Csak és kizárólag a saját vshctrl.prx-edet használd és csakis a jelenleg általad használt verziót módosítsd.
A jelenleg használt CFW-ed Flash0-jából (kn mappa) másold ki a vshctrl.prx-et a PC-dre (majd decrypteld a korábban leírt módon).
Nyisd meg egy hex-szerkesztő progival.
Az Offset amit a 3.40OE-A FW-nél meg kell keresni 00003D70.
3.5X M33-asnál keress rá az „3 . 5 2 M 3 3 – 2” szóra. (attól függően, hogy feltetted-e már az update-et vagy sem)
Csak azokat az értékeket írd felül, ahol még tart a a rendszer verziójának megnevezése.
Mivel hex-szerkesztésről van szó, nagyon figyelj, hogy minden második karaktert szerkeszd ebben az esetben. A téglalapokat (ahogy a nullkaraktert az Xvi32 megjeleníti) ne írd felül !!! Csak arra a karakterre írj, ahol van szöveg. Remélem így érthető volt.

(pl.: 3.52 M33 helyett ne írd ki, hogy Kis Kovács Pist Hőn szeretett PSP-je)
Jelen esetben tudsz 10 karakterrel gazdálkodni. Ha marad még pl.: eM82 akkor a maradék 6 karaktert (ahol korábban is volt) „space"-eld ki.

============================================================================
XVI. PSP-nek „emészthető" képek/ikonok készítése, alpha-csatornával, Photoshopban by eM82

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miért van erre szükség? Mert sajnos nem úgy lehet szerkeszteni ezeket a képeket, ahogy azt ember egyből gondolná.

Habár a leírás elég részletes, ettől függetlenül nem minden esetben működik… sajnos nagyon sok múlik azon, hogy mennyire részlet gazdag, ill. mennyi színből áll eredetileg a kép. (Kipróbáltam a lenti másolgatós módszer helyett, egy sima körrel + alpha csatorna.. és gyönyörűen megjelent az XMB-ben, nem kellett túl sokat trükközni az Indexed Colorral sem…)


A leírás ezen alapszik: Dave - Creating High Res PSP XMB Icons

Fontos tudni, hogy pl.:
- PL: a főmenü ikonjai rendre 64x64 pixel felbontásúak (nem mindegyik), azonban ezekből, csak 61x61 pixelt mutat a PSP. Az esetünkben 3-3 pixelhosszt a kép jobb oldalából illetve az aljából csípi le. RCO Editorban tökéletesen látszik, hogy mekkora a látható kép (Visible), tehát ezen paraméterek tudatában hozzuk létre az ikonokat, képeket. Ez a maradék terület nem minden képnél jelentkezik. Hogy mi a célja? Passz.
- 256 szín. Maximum ennyit enged a PSP használni. Azonban nem kell elkeseredni, szép eredményeket lehet ezzel is elérni, csak okosan kell megoldani (alább részletezem is).
- ami pedig még ennél is fontosabb az alpha-csatorna. Ennek segítségével lehet szép picit elmosódott szélű képet/ikont létrehozni. Azonban ennek a színösszeállítása nagyon fontos, hisz a legtöbb esetben emiatt nem engedi az RCO Editor kicserélni a képet. Hiába mentettük el megfelelő színek mellett, ha az alpha-csatornára mindez nem vonatkozik és még mindig azt írja ki nekünk az RCO Editor, hogy túl sok színt tartalmaz ez a .bmp...
-
Ez a leírás vélhetően segít abban, hogy a jövőben te is el tudd készíteni a saiát ikonjaidat.

1. Először is keress egy neked tetsző ikont v. készíts egyet ©. Amennyire lehet átlátszó hátterűt válassz (.gif, .png, .psd). Ez azért fontos, mert rengeteg munkát spórolsz meg vele. Nyisd meg Photoshopban.

2. Méretezd át (Image -> Resize [majd a Height (magasság) ül. Width (szélesség) értéket kell beírni]), attól függően, hogy mekkora hely van körülötte. Tehát, ha majdnem hozzáér a szegélyekhez, akkor 56x56-ra, ha alig, akkor meg 60x60-ra.

3. Hozz létre egy új képet, File-> New (v. Ctrl+N). Esetünkben ezekkel a paraméterekkel: 64x64, 72dpi, Black (azaz fekete) háttérrel.

4. Menj az ikonodra, majd nyomj egy Ctrl+A-t (összes kiválasztása), ül. egy Ctrl+C-t (másolás). Menj az újonnan létrehozott képre, és illeszd be a képet (Ctrl+V). Ezáltal van egy fekete háttered és egy ikonod, külön-külön rétegen, (a beillesztett ikont lehetőleg próbáld meg a bal felső sarok felé elhelyezni (Ctrl+Ball katt az ikon közepére és addig ne engedd fel amíg el nem sikerült helyezni a bal felső oldalra), hiszen nem véletlenül lett átméretezve), /ez. az elhelyezés csak akkor szükséges, ha a látható érték kisebb, mint a teljes képméret (RCO Editorból tudhatod meg a pontos értékeket)./

5. Kattints a layer paletta mellett a Channels fülre. (Láthatod az RGB értékeket). Nekünk most egy új csatorna kell. Kattints a kis-ablak alsó sorában lévő, balról a harmadik New Channel ikonjára. Nevezd el „Alpha 1'-nek. (kattints a nevére, majd írd át és üss entert). Amennyiben az Alpha-csatornád fehér hátterű lenne, színezd át feketére.

6. Most jön az Alpha-csatornán az átmenetes trükkös elmosó réteg létehozása. Kattints az ikonra a Layer palettán (de ne csak úgy simán, hanem Ctrl-lenyomás mellett). Ha jól csináltad, akkor ezáltal kijelölted az ikonod határvonalát (és szép kis fekete-fehér mini-vonalak futkorásznak körbe-körbe). Ezután kattints a Channels fülön, az Alpha 1 rétegre, (ilyenkor a kijelölés fog csak megjelenni a fekete háttér előtt).

7. Ezt a kijelölést kell most kiszínezned fehérre, hogy szép kis elmosódott éleket kapj majd a PSP-n (ül. az alpha-csatornán szép szürkés-feketés átmenetű széleket) Két módja van (jó, van több is...):

- a, fogod az ecsetet és azzal színezed ki (ha nagyra állítod a méretét, hamarabb célt érsz)
- b, ha még mindig az alap-színek (fekete-fehér) vannak a palettán, akkor nyomj egy Ctrl+Backspace-t s így kitölti fehérrel. (ha pedig a fekete a második szín, akkor Alt+Backspace-t)
Ha kész, nyomj Ctrl+D-t (kijelölés megszűntetéséhez), majd kattints vissza a Layer fülre.


8. Állj rá az ikon rétegre, majd nyomj Shift+Ctrl+C-t. Erre azért van szükség, hogy az ikont, ül. a mögötte lévő fekete háttért egyesítve másolja ki, miközben a forrás (ikon és háttér) külön rétegeken marad. Magára a megoldásra pedig azért, mert most fogjuk lecsökkenteni a színek számát.

9. Hozz létre egy új képet (File->New, v. Ctrl+N), (3.pontban említett paraméterekkel). Majd Ctrl+V (Beillesztés).
Most pedig lecsökkentjük a színek számát (erre sajnos nincs jó recept, mivel sokban függ a kép eredeti színeinek számától) pl.: 200-ra. (Néha sokat kell variálni, hogy eltaláld a helyes értéket... próbáld minél lejjebb venni... 150 körül már OK-és.)
- Kattints az Image->Mode->Indexed Color... menüpontra.
- a Palette sorban válaszd ki a Local (Perceptual) opciót;
- a Colors-hoz írj be mondjuk 145-öt (ilyenkor, ha a preview gomb be van pipálva, láthatod, hogy mennyit romlik a kép minősége... próbáld megtalálni az arany középutat);
- Fordced / Transparency / Matte / Dither: None.
Majd Okézd le.
Nyomj egy Ctrl+A-t, majd Ctrl+C-t a képre, (erre a képre a későbbiekben már nem lesz szükség...)

10. Az így színérték meghatározott képet be kell illeszteni az eredeti ikonra (mármint arra, amelyikkel eddig végig dolgoztunk ©). így kapsz 3 réteget (1.-réteg: fekete háttér, 2.-réteg: ikon átlátszó háttérrel, 3.-réteg (ezt másoltuk most be), ikon háttérrel, színbeállítva). Az alatta lévő 2 réteget törölheted is (Jobb-katt, majd Delete Layer, vagy húzd rá a kis kuka ikonra)

11. Most pedig eljátsszuk a színkorrekciót az Alpha 1 rétegen is. Kattints a Channels fölre, majd kattints az Alpha 1 rétegre és nyomd meg a Ctrl+A-t, majd a Ctrl+C-t. Ezután Ctrl+N (új kép létrehozása (64x64)) és Ctrl+V (beillesztés). így a korábban Alpha csatornaként funkcionáló kép, most normál rétegként szerepel. így lehet közvetlenül beállítani a használandó színek számát.
- Image->Mode->RGB Color-ra kell állítani,
- Image->Mode-> Indexed Color... menüpont.
- a Palette sorban válaszd ki a Local (Perceptual) opciót;
- Colors: ezúttal azonban minél kisebb értéket kell választani, olyan 20-30 körül, (preview gombbal láthatod mennyire változik az adott szám beírása (és Enter leütése) után)
- Forced / Transparency / Matte / Dither: None.
Majd Okézd le.
Nyomj egy Ctrl+A-t, majd Ctrl+C-t a képre, (erre a képre a későbbiekben már nem lesz szükség...)

12. Menj a főikon .psd-hez (amivel dolgozunk) tartozó Channels fülére, és kattints az Alpha 1 rétegre, majd illeszd be (az előzőleg rétgeként funkcionáló Alpha 1 színmódosított) a képet (Ctrl+V-vel).

13. Mentsd el a .psd fájlt, ha eddig még nem tetted volna ©. Most pedig mentsd el .bmp formátumba (File->Save As). Nevezd el valahogy. Majd nyomd meg a Savé gombot. Ilyenkor feldobja a BMP beállításhoz tartozó kis képet.
A következőkre figyelj:
- Filé Formát: Windows
- Depth: 32 bit!
- Compress (RLE) és Flip row order ne legyen kipipálva. Majd Ok-zd le.


14. Indítsd el az RCO Editort. (1.14d-s verzió, benne van a pakkban), nyisd meg a módosítani kívánt ikont tartalmazó .rco fájlt (esetünkben a topmenu_plugin.rco-t). Állj rá a megfelelő sorra (azaz, hogy melyiket akarod kicserélni), majd kattints a Replace gombra. Keresd ki az elmentett .bmp fájlodat. Majd OK-zd le. Ha minden jól megy, akkor gond nélkül elfogadja a módosított képet (és el is menti a változást). Ha nem, akkor visszadob egy hibaüzenettel, hogy túl sok a szín benne (max. 256), vagy túl nagy a képméret (utóbbi csak akkor fordul elő, ha nem figyeltél ©). Ha színhiba van, akkor sajna a 9-10-11-12-es lépést újra meg kell csinálnod, csak ezúttal kisebb színszámot adj meg (Colors).

15. A kész, módosított .rco-fájlt pedig a megfelelő könyvtárba kell, a már ismertetett módon felflashelni a PSP-d Flash0-jába. Újraindítás után pedig meggyőződhetsz az ikonod milyenségéről.


============================================================================
XVII. Home gomb megnyomásánál megjelenő kép szerkesztése

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlról van szó?: F0:/kn/impose.prx F0:/kn/resource/impose.rsc & F0:/kd/resource/impose.rsc
Szerkesztéséhez szükséges programok:Imposer GUI, Photoshop
Mi történik akkor, ha nem megfelelő változatot flashelek fel?: Lefagy a PSP-d. (ez csak az impose.prx-nél jelenik meg)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mire jó? Ahogy a címben is le van írva, a home gomb megnyomására előjövő „Biztos ki akarsz lépni” képernyő szerkesztésére.

A pakkban lévő Imposer Gui v0.1 - Home Screen Editor használata (fordítás és kiegészítés by eM):
Valójában ez egy 2in1 program, mivel beilleszt, vagy exportál, attól függően, hogy éppen mit állítasz be.
Decryptelt impose.prx-re van szükségünk, természetesen, csakis az éppen használt CFW-ből.
Indítsd el az Imposer GUI v0.1.exe-t.

1, Exportálás menete:
- kattints rá az „impose” gombra. És válaszd ki az impose.rsc (ez nem verziófüggő, de jó, ha ezt is a jelenlegi FW-edből szeded ki) fájlodat, vagy a decryptelt impose.prx fájlodat.
- kattints a „Bitmap” gombra és válassz egy célmappát, ill. adj meg egy fájlnevet, majd kattints a „Megnyitás”-gombra (v. Open-t, attól függ milyen nyelvű Window$od van).
- az Output mezőbe most ne tallóz be semmilyen fájlt sem.
- kattints az Ok-ra. Kész is.
- keresd ki és nyisd meg az elmentett .bmp fájlodat vmilyen képszerkesztővel (pl. Photoshop )
ha az impose.PRX-et nyitottad meg, akkor a BMP: 332x166 pixel és 24bit-esként kell legyen elmentve
ha az impose.RSC-et nyitottad meg, akkor a BMP : 552x546 pixel és 8bit-esként kell legyen elmentve (Indexed Color)

2, Importálás menete:
- kattints rá az „impose” gombra. És válaszd ki az impose.rsc (ez nem verziófüggő, de jó, ha ezt is a jelenlegi FW-edből szeded ki) fájlodat, vagy a decryptelt impose.prx fájlodat.
- kattints a „Bitmap” gombra és válaszd ki az RSC-nek vagy a PRX-nek megfelelő BMP fájlt. (fenti paraméterek szerint)
- most kattints az Output gombra és válaszd ki, hogy hová mentse az impose.prx/rsc fájlodat.
- Kattints az OK-gombra. Kész is.
- Most már felflashelheted a CFW Flash0-jába a fájlt. [impose.prx esetén (kn mappába), impose.rsc esetén (kn/resource és kd/resource)]

Az RSC fájlból exportált BMP szerkesztéséhez fontos tudni:
- hogy, csak és kizárólag a kép palettaszínét lehet használni (Photoshop->Image->Mode->Color Table-nél kiderül). Ha más színekkel próbálkozol, akkor is igyekezz minél kevesebb, max. 47 színt beállítani.
Tehát a Színtábla (Color Table) első három sora a következő képpen kellene, hogy elosztódjon:
0-15-ig a szín: a fő elemek, képek színei
16-31-ig a szín: a legvilágosabb részek (pl.: Yes és No feliratnál megjelenő szín)
32-47-ig a szín: a közepesen világosabb részek (pl.: Yes és No feliratnál megjelenő szín)
48-ik szín: a keretet jelző piros (erre se fessünk/rajzoljunk rá !)
49-ik szín: a hátteret biztosító fekete szín
50-255ig a szín: ezeket már nem veszi figyelembe a PSP.
Ha ezt figyelmen kívül hagyod, akkor igencsak bosszús élményekben lehet majd részed. Szerkeszd az eredeti képet változatlan színmód mellett.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nem működik a "Home" gomb

(Big "T", 2012.10.14 12:23)

Helló, van egy olyan problémám, hogy egy eboot.pbp file-os játékkal is játszom a PSP-n és mikor a belépésnél nyomtam az R-t hogy kiválasszam az adott POPSot...elindul a játék, de azóta nem működik a "Hom" gomb. Így nem tudom megnézni, hogy az akksi milyen állapotban van, és nem is tudok kilépni a játékból, csak úgy ha teljesen kikapcsolom a PSP-t....Jót tesz ez neki? És mit tehetnék, hogy működjön újra a Home gomb?...Ja és hiába állítottam be a POPSot, nincsenek zenék, sem, sem effektus hangok, sem a videóknak (játékon belül) nincs hangjuk...ez a gond már akkor is fenn állt, amikor rátettem a játékot...csak reméltem, a POPS-al be tudom állítani, hogy legyen hang...Légyszi válaszoljatok, Előre is Köszönöm! :)

 

 


Utolsó kép



Archívum

Naptár
<< Június / 2017 >>