Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 



Itt jegyezném meg, hogy a módosítások eredeti S0NY FW-en nem működnek, illetve ahhoz, hogy ezeket feltedd (adott esetben) a Flash0-ban kell fájlokat felülírnod kiegészítened.
Lehetőleg a Custom Firmware-ünknek megfelelő témát rakjunk fel (ezt általában jelezni is szokták a XMB Téma-készítők), mivel ellenkező esetben lefagyhat tőle a PSP.
Fontos, hogy még mielőtt bármit is módosítanánk a Flash0-ban, készítsünk arról egy biztonsági másolatot.
Az idő múlásával és a FW-ek fejlődésével a S0NY különböző algoritmusokkal bekódolta a prx/rco fájljait. Erre azért volt szükséges, mert a „sima” PSP-nek a Flash0 mérete 24MB és vészesen fogy a hely. Így a jövőben is lesz hely az újdonságoknak a Flash0-ban.


Tartalom:
- 1. Alapfogalmak
- 2. Flash0 és Flash1 mappaszerkezet
- 3. Alapműveletek (biztonsági másolat készítése, dumpolás, rco/prx fájlok decryptelése)
- 4. RCO Editor 1.14d alapvető használata
- 5. A Flash0 elérése ill. a fájlok felmásolása
- I. Hely felszabadítása a Flash0-ban:
- II. Bejelentkező kép/hang „Coldboot” cseréje:
- III. XMB hangjainak cseréje:
- IV. Gameboot cseréje:
- V. Betűtípus cseréje:
- VI. Főmenü ikonjainak / Hangerő panel képének ill. akkumulátor ikonjának áthelyezése/méretezése:
- VII. Infó panel cseréje
- VIII. Háttérkép cseréje /12 havi színtémák szerkesztése
- IX. Háttér előtt megjelenő hullámzó vonal cseréje/szerkesztése
- X. VSH Rebooter - azaz az egyik ikon funkciójának kicserélése újraindításra & kikapcsolásra
- XI. Online Instruction Manual helyett kedvenc oldalad linkje
- XII. A HEX-szerkesztés alapjai (fordította eM82) / /Basics of Hex Editing by ZiNgA BuRgA/
- XIII. PRX-módosítás - pl.: Óra pozíciójának megváltoztatása (csak 3.5X offsetek)
- XIV. PRX & RCO-módosítás - Zenelejátszó paramétereinek módosítása (3.40 OE & 3.5X offsetek)
- XV. PRX-módosítás – 3.40 és 3.5X CFW verziójának átírása - Na ez már a veszélyes kategória !!!
- XVI. PSP-nek „emészthető" képek/ikonok készítése, alpha-csatornával, Photoshopban by eM82
- XVII. Home gomb megnyomásánál megjelenő kép szerkesztése
- utószó

Mindenek előtt:
- A Recovery menüben rakd a homebrew kernelt 1.50-re.
- A pakk-ban lévő PSPnEdit mappa tartalmát másold be Memory Stick gyökerébe.


A pakk, azaz programok letölthetők innen: katt ide

Vegyük sorba, mik kellhetnek a módosítás elkészítéséhez:
- egy Custom FW (ez lehet 3.03 OE-C, 3.40 OE-A, 3.51 M33, 3.52 M33...) /én most ezeket a leírásokat az M33-as FW-ekhez késztettem, de az eljárás nem sok esetben különbözik/; A 3.03OE-C CFW-nél lehet a böngészőt is (igaz ékezetek nélkül) magyarosítani.
- az adott Custom FW decryptelt (visszafejtett (tehát kikódolt)) .rco, ill. prx file-jai; /leírás lentebb/
- jópár üres óra
És ezek a programok:
RCO Editor 1.14d, Resurssiklunssi v.03, PAF PRX Editor, VSH PRX Editor, VSHMain PRX Colour Editor (max 3.51CFW), BG Split-Merge, MFAudio, pbpUnpacker, Notepad2, (Hex-szerkesztők) HxD, Xvi32, UltraEdit32, HexWorkShop, Ttf2pgf, Imposer Gui v0.1 - Home Screen Editor, Auris és ColdbootSoundReplacer, Photoshop :) )
A programokat a Photoshop kivételével mind tartalmazza a zip-fájl

1. Alapfogalmak

Moddinggal (optikai tuning/módosítás) kapcsolatos fogalmak
Flashelés: ez tulajdonképpen (esetünkben) a PSP-alaplapján a NAND memóriában történő fájlműveleteket jelenti. Másolás, felülírás, törlés. A folyamat veszélyesnek, veszélyes lehet, de esélye elég csekély, ha körültekintő vagy.
Decryptelés: a különböző módon titkosított fájlok visszafejtését (szerkeszthető formába) jelenti. A fájlok mérete természetesen decryptelés után megnő .
Dumpolás: ez tkpn. Nem más mint egy becsomagolt file kibontása. /új FW-ek kicsomagolásához remek, ellenőrizni lehet, hogy miben változott/.
NAND: A PSP alaplapján elhelyezkedő Memória, ami a PSP FW-ét ill. a felhasználói beállításokat tárolja.
Flash0 (F0): A NAND Memória egy része, amely az aktuális FW-t tárolja, amely a PSP működéséhez elengedhetetlen. Itt vannak azok a fájlok amelyeket módosítani lehet. Mi többnyire ebben fogunk munkálkodni. Összmérete: 24 496 kbyte
Flash1 (F1): a PSP beállításait, ill. a beállított háttérképet tárolja .bmp formában. Összmérete: 4 016 kbyte
PRX fájlok: ezek azok a fájlok (programok) amelyek a PSP/XMB működését biztosítják. Szerény sejtésem a rövidítés megfejtésére: Program Run in XMB, v. PRogram eXecutor. A prx fájlok szerkesztéséről (amelyet körültekintően kell végezni) külön fejezetben olvashatsz.
RCO fájlok: a legtöbb módosítható dolog (ikonok, hangok, feliratok…) ezekben a fájlokban van. A Delphiben is ismeretes .res ill. .dll fájlokhoz tudnám hasonlítani. A prx fájlok ezekből az (adott) .rco-fájlokból olvassák ki és jelenítik meg a képeket/feliratokat (játszák le hangot). Szerintem Resource COntainer-t jelenthet.
PMF fájlok: ez a S0NY által használt videó formátum (h.264-es kódolású videó, ill. atrac3 audió, felbontás: 480x272, fps: 29.97, összesen 72frame-ből áll). A játékok, programok elindításakor megjelenő gameboot.pmf (alig töb, mint 2 másodperc hosszú) is egy ilyen videófájl /a játékoknál az átvezető ill. a betöltődő animációk is ilyen formátumban vannak/. Portable Media File-tjelent a rövidítés.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
2. Flash0 és Flash1 mappaszerkezet

Flash0 Mappák:
data alapvető adatokat tartalmaz a PSP-ről. Ne töröld, ne módosítsd.
dic - (ennek a tartalma törölhető – amivel kb. 3 Mbyte helyet nyerhetünk. Az itt helyet foglaló fájlok a koreai v. japán karaktereket tárolják. Nekünk ez fölösleges.)
font - (A neve is mutatja itt vannak a betűtípusok. Angol, Orosz, Koreai, Japán stb… A koreai ill. japán vsz. nem kell nekünk, ezért azokat ki lehet cserélni. Ezáltal több helyünk lesz a Flash0-ban. Amiket nyugodt szívvel lehet felülírni a ltn0.pgf file-al: gb3s1518.bwfon, jpn0.pgf) Egy hátránya: a netkapcsolat beállításánál nem látszódnak a „kis nyilak”. Ha ez létfontosságú, akkor csak a gb3s1518.bwfon-t cseréljük le.
kd - (a S0NY eredeti prx-eit tartalmazó mappa, itt lehetőleg ne módosítsunk/töröljünk file-t, itt található a recovery.prx fájl is) kd/resource-on belül van egy impose.rsc fájl ezt lehet módosítani!
kn - (itt vannak a kd mappábban lévő fájlok módosított változatai, itt nem nagyon fogjuk szerkesztgetni egyik fájlt sem)
vsh - (amint a neve is mutatja itt vannak a VSH azaz XMB (talán Visual Shell?) megjelenítéséért felelős fájlok, ill. a működéséért felelős pluginek.)
vsh/nodule ill. vsh/module: a module a S0NY fájlait tartalmazza, ezekhez ne nyúljunk. A nodule-ban lévő prx-eket viszont szerkeszthetjük ill helyettesíthetjük egy másik prx-szel, persze csak olyanokat, amiknél tudjuk mit kell átírni és mire.
vsh/resource: a forrásfájlokat tartalmazza (.rco, 01-12.bmp, gameboot.pmf + az internet megjelenítéséhez szükséges .res file). Mi főleg itt fogunk garázdálkodni. Ezen fájlok nem megfelelő módosítása esetén, előfordulhat fagyás, vagy „el sem indulás”, de a Recovery Menün keresztül vissza lehet állítani az ereeti fájlokat.

A mappákban lévő fájlokról az adott fejezetben olvashatsz. A vsh/resource majd’ összes fájlját sorra vettem.

Flash1 Mappák:
Dic: egy fájl tartalmaz (atokl0.dat). Funkciója ismeretlen.
Registry: két fájlt tartalmaz: system.ireg és system.dreg. Ha pl.: a flash player-t vagy a wma-t engedélyezed, akkor azok itt tárolódnak.
Vsh/theme: itt van a háttérnek beállított képed, .bmp formában.
Net/http: két fájl: auth.dat, ill. cookie.dat. (előbbi a hitelesítéseket hivatott tárolni, utóbbi pedig a sütiket)
Gps: amennyiben nincs GPS-ed, itt nem fogsz találni semmit.
config.se <- e(z csak egy sima fájl, ez tartalmazza a beállításokat. Ennek a törlése egyenlő a Reset To Default Settings funkció kétszeri lefuttatásával.)
-------------------------------------------------------------------------------------------------

3. Alapműveletek

Biztonsági másolat készítése (Total Commander használatával):
- PSP-det kösd össze (v. csatlakoztasd) a PC-vel egy USB kábel segítségével.
- PSP-d indítsd el a JOBB-KAR lenyomása mellett, hogy bejöjjön a Recovery menü.
- Itt menj az Advanced, majd az USB Toggle (Flash0) menüpontra
- A számítógépen, egészen pontosan a Total Commanderben ekkor megjelenik egy új meghajtó (ez a meghajtóid számától függően változhat, esetemben I: meghajtó). Ez a PSP Flash0-jának tartalma.
- Jelöld ki az összes mappát, majd a számítógéped egy jól megjegyezhető mappájába (nevezd el esetleg pl.: PSP_352_CFW_Flash0_backup-nak) másold be őket (nehogy áthelyezd !!! másold; ha véletlenül áthelyezted, akkor meg másold vissza az összes mappát az (esetemben) I: meghajtóra).
- Kész is. Bármiféle baj esetén innen vissza tudod másolni az eredeti fájlokat.

RCO fájlok decryptelése
- Először is kell Z33-as Resurssiklunssi v.03-as programja. /letölthető a pakkból/
- a biztonsági másolatból a vsh/resource mappában lévő szerkeszteni kívánt (v. az összes) .rco fájlokat másold be Memory Stick-ed rco mappájába.
- Bontsd az USB kapcsolatot, majd a GAME menü/Memory Stick alatt megjelenő Resurssiklunssi v.03 ikonra kattints egyet X-el
- Remek. Elindult a program. Nyomj egy X-et, hogy a MemSticken az rco mappában lévő fájlokat kikódolja a program a Memory Stick rco/done mappájába. /Ha elfelejtetted volna bemásolni őket, akkor nyomj 3SZÖG-et, így a Flash0-ban lévő rco-fájlokat fogja a Memory Stickre decryptelni/
- az összes fájl elkészültét a következő üzenet jelzi: Press X to Exit. Azaz nyomd meg az X-et, hogy visszatérj az XMB-be.
- Létesíts újfent USB kapcsolatot. A kikódolt rco file-okat a done mappából másold be a PC-de egy megadott mappájába (ezeket tekintsd szintén biztonsági másolatnak, tehát egy zipet is készíts róluk…).
- Most, hogy megvannak a kikódolt rco-k lehetőséged van a szerkesztésükre az RCO Editorral, avagy egy HEX-editorral.

PRX fájlok decryptelése
- a Memory Sticken frissen létrehozott (pakk PSPnEdit mappa által…) enc mappába kell bemásolni azokat a prx-eket (a biztonsági mentésből /vsh/nodule), amelyeket decryptelni szeretnél.
- Ha bemásoltad a fájlokat, akkor bontsd az USB-kapcsolatot, majd menj GAME menü/Memory Stick alatt megjelenő prx decrypter ikonra és indítsd el.
- Nyomj X-et a file-ok decrytelésére.
- Kilépés az XMB-be a Home gombbal történik.
- Létesíts újfent USB kapcsolatot. A kikódolt prx file-okat az enc mappából másold be a PC-de egy megadott mappájába (ezeket tekintsd szintén biztonsági másolatnak, tehát egy zipet is készíts róluk, hátha később kell az eredeti…).
- Most, hogy megvannak a kikódolt prx-fájlok lehetőséged van a szerkesztésükre vagy HEX-editorral v. kifejezetten a fájlnak készült prx-szerkesztővel (pl.: paf.prx editor, de erről majd később).

Dumpolás folyamata:
1, Töltsd le valamelyik hivatalos Firmware-t (psplinkcenter.extra.hu-ról).
2, Telepítsd fel a pbpUnpacker-t, majd indítsd el a progit. Menj az Open menüpontra és keresd ki a letöltött FW eboot.pbp file-t.
3, Kattints az alul megjelenő DATA.PSAR-file-ra jobb egérgombbal, majd az Extract (kicsomagolás) menüpontra. Válassz egy mappát, hogy hová tegye a fájlt.
4, PSP-d USB-kapcsolatán keresztül másold be a Memory Stick gyökerébe a DATA.PSAR fájlt.
5, Indítsd el a GAME/Memory Stick alatt megjelenő PSARDumper v3 ikon-ra kattintva.
6, Nyomj 4SZÖG-et a kicsomagoláshoz.
7, Ha kész a folyamat, akkor lépj ki a programból. (Home, majd kilépés)
8, A MemStick gyökerében lesz egy F0 mappa. Ez a kiválasztott FirmWare kicsomagolt Flash0-ja.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

4. RCO Editor 1.14d alapvető használata:
A neve amint mutatja ez a decryptelt .rco fájlokat hivatott szerkeszteni.
Van benne egy beépített biztonsági mentés funkció. (amint változtatsz valamit a megnyitott fájlon, létrehozza a .bak-változatot (ugyanabba a mappába, ahol a megnyitott rco van)). Tehát ha valami nem úgy sül el, ahogy azt te szeretnéd, akkor a .bak fájlt nevezd át .bak nélkülire és újra tudod szerkeszteni. Ez a módszer csak addig érvényes míg meg nem nyitod másodjára is a rossz .rco-t, hiszen ilyenkor a korábbi .bak fájlt is felülírja az előző rossz változattal.
A képek cseréjénél, vésd észbe, hogy csak max. 256 színű .bmp fájlokat engedélyez a program.

Rco-fájlok megnyitása:
Két eset lehetséges:
- vagy az open gombra kattintasz és úgy keresed ki a szerkeszteni kívánt .rco fájlt,
- vagy Drag&Drop módszerrel ráhúzod az RCO ablakára. /ez a gyorsabb/

Képek/Hangok exportálása .rco fájlokból:
Kattints a „General Resou.” fülre, ha nem azon lennél.
- vagy ráállsz a megfelelő sorszámú/nevű adatra és rákattintasz az „Extract…” gombra. /Ezután válassz egy mappát, hogy hova mentse/. Kép esetén ([MIG]-gel kezdődik a neve a sornak) .bmp fájlt fogsz eredményül kapni. Hangfájl ([VAG]-gal kezdődik a sor) esetén .vag fájlt fogsz eredményül kapni. /-vag fájlt az mfaudio-val tudsz létrehozni/ (leírás lentebb)
- vagy az összes fájlt exportálod egyszerre egy megadott mappába az „Extract all…” gombbal. (ilyenkor a képek 8Bit-es ill. 32Bites változatát is megkapod eredményül ill. .dat, ill. .mig kiterjesztésű kiegészítő fájlokat [amelyeket egyébként törölhetsz is])

Képek/Hangok importálása .rco fájlokba:
Kattints a „General Resou.” fülre, ha nem azon lennél.
Itt is két eset lehetséges: /lehetőleg a korábban exportált kép szerkesztett változatát importáljuk a helyére/
- csak egy kép/hang cseréje: ráállsz a cserélni kívánt adatsorra, majd rákattintasz a „Replace…” gombra (ha nem megfelelő a színek száma, hibaüzenetet kaphatsz. Ha úgy akarod importálni a képet, hogy a kép bal felső sarkában lévő pixel legyen az „átlátszó-szín”, akkor az opcióknál pipáld be) az 1. lehetőséget.
- egyszerre akár több adatot is kicserélhetünk a „Replace multiple…” gombbal. (Ilyenkor viszont a fájlneveknek meg kell egyezniük az exportált fájlok neveivel… tehát érdemes azokat szerkeszteni, módosítani [méretét ne változtasd a képeknek [van egy-két kivétel, de nem ez a jellemző]])

Feliratok átírása:
A legtöbb .rco fájlnak van átszerkeszthető /többnyelvű/ szöveget/feliratot tartalmazó része. Ezeket a feliratokat az ECO Editor „Text Data” fülére kattintva lehet megtekinteni/ill. itt lehet átírni.
Mivel többnyelvű fájlokról van szó, ezért ha nem az English nyelv beállítva, akkor állítsuk rá át.
Állj rá valamelyik módosítani kívánt szövegre bal oldalon, majd a jobb oldali panelen megjelenik a szöveg tartalma. Írd át amire csak akarod, majd nyomd meg a „Change” (Változtat) gombot, ha kész vagy. Ha mégsem akartad átírni, akkor vagy kattints egy másik sorra bal oldalon vagy kattints a „Reset” (Visszaállítás) gombra.
Egy adott szöveg v. betű kereséséhez pedig kattints a „Search for Text…” gombra.

============================================================================
5. A Flash0 elérése ill. a fájlok felmásolása

3.03 OE-C ill. 3.10/.30/.40 OE-A FW-en valamint a 3.51/3.52 M33-as CFW-en az alábbiak szerint történik:
0, kösd össze USB kábellel a PSP-t és a PC-t.
1, Indítsd újra a PSP-t, de úgy, hogy JOBB KAR-t nyomva tartod. (Recovery menübe jutsz)
2, Bejön a Recovery Menü. Menj az Advanced / USB Toggle (Flash0) menüpontra.
3, Ilyenkor a PC-n megjelenik egy új meghajtó. Azt kell kiválasztani pl.: Totál Commanderben.
4, A felmásolni kívánt fájl pedig a megfelelő mappába kell bemásolnod, felülírva az eredetit.
5, Ha kész, menj a PSP-n a Back, majd Exit menüpontra. PSP-d újraindul.


============================================================================
I. Hely felszabadítása a Flash0-ban:

Csak az alább listázott fájlokat/mappákat töröld le helyfelszabadítás végett!!!
A többi mappa (majdhogynem) létfontosságú a PSP- működéséhez ! Ne kísérletezz fölöslegesen !!!

Ez azért szükséges, mivel a decryptelt .RCO fájlok sokkal több helyet foglalnak, mint eredeti társaik. Ez, aki még nem módosított
semmit hasznos lehet, hogy ne ütközzön olyan problémába, hogy: „betelt a Flash0, nincs elég hely...".
Először is férj hozzá a Flash0-hoz (fentebb leírt módon), majd a dic mappa teljes tartalmát töröld le. Ezzel nyersz kb.3 Mbyte helyet.
Ezután pedig következik a font mappa. A neve is mutatja itt vannak a betűtípusok. Angol, Orosz, Koreai, Japán stb... A koreai ill.
japán vsz. nem kell nekünk, ezért azokat ki lehet cserélni. Ezáltal több még helyünk lesz a Flash0-ban.
Amiket nyugodt szívvel lehet felülírni a ltn0.pgf fájlal:
gb3sl518.bwfon
jpn0.pgf
Sajnos ezáltal a jobbra-balra mutató kis-nyilakat is elveszítjük... tehát ha beérjük kevesebb hellyel is, akkor csak a gb3sl518.bwfon
fájlt írjuk felül. Egyébként 2-3 MB szabad hely bőven elég a módosított .rco fájloknak.


============================================================================
II. Bejelentkező kép/hang „Coldboot” cseréje:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlról van szó?: F0:/vsh/resource/opening_plugin.rco
Szerkesztéséhez szükséges programok:RCO Editor, MFAudio, ColdbootSoundReplacer
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mi ez tulajdonképpen?: A “coldboot” (a bejelentkezéskor elinduló intro) módosításához szükséges (bekapcsoláskor megjelenő S0NY Computer Entertainment logo (feltéve, hogy nem tiltottad le a Recovery menüben), ill. az aközben a háttérben futó vonalak, háttér színe, bejelentkező hang (3.5X FW esetén már nem), gameboot során megjelenő logó) file-okat/adatokat tartalmazza. Ennek a file-nak a módosítása (abban az esetben ha nem azonos FW-ből szedted ki, hanem egy korábbiból) ahhoz vezethet, hogy nem fognak működni a PSX-es játékok.
Ha nagyobbra cseréled ki a S0NY Computer Entertainment szöveget tartalmazó képet, mint amekkora eredetileg volt, akkor működhet, csak a gameboot során egy fehér téglalap fog megjelenni, attól függetlenül, hogy a PSP Logo-nak mit állítottál be.

Videó útmutatót a coldboot módosításához ezen a linken találsz:

http://em82.extra.hu/?p=50


3.5XM33 Custom FW-en az bejelentkező hang cseréje az alábbi leírás szerint történik (írta és a programot készítette: ass)

http://pspfilez.extra.hu/forum/viewtopic.php?t=613




============================================================================
III. XMB hangjainak cseréje:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlról van szó?: F0:/vsh/resource/system_plugin.rco
Szerkesztéséhez szükséges programok:RCO Editor, Audacity Portable MFAudio v. Auris
Mi történik akkor, ha nem megfelelő változatot flashelek fel?:Nem játsza le a PSP-d. Recovery segítségével vissza tudod másolni az eredeti fájlt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mire jó ez tulajdonképpen?: Az XMB-ben az unalomig ismert eseményjelző-hangokat tudod ezáltal változatossá tenni. A system_plugin.rco-ban az alábbi fájlokat kell/lehet kicserélni RCO Editor segítségével:
- snd_cursor: ez az XMB-ben a normál hang, mikor a fel-le-jobbra-balra nyilakkal mozogsz.
- snddecide: ez az a hang, mikor rákattintasz (X-szel) vmire
- snd_cancel: ez a hang akkor jön elő, mikor kifelé lépdelsz egy menüből
- snd_category_decide: ? kategória eldöntés ?
- snd_option: a 3SZÖG-re megjelenő infó panel hangja
- snd_error: hiba esetén lejátszódó hang
- sndsystemok: ez ez a hang, mikor valamit sikeresen elvégeztél (pl.: mentés, betöltés)
- sndsystemng: ez akkor játszódik le, mikor valami olyasmihez akarsz hozzáférni, amihez nincs jogosultságod
Fontos megjegyezni, hogy mikor betallózod a j/ag-fájlt, akkor mindkét csatornába be kell tallózni!!! Különben nem fogja rendesen lejátszani a PSP-d.
VAG-File készítése - Teendők:
1,Először is ki kell választanod a megfelelő hanganyagot., pl.: egy film audiosávját. Mp3, wav mindegy.
2, Majd nyisd meg egy audio szerkesztő programban (tallózd ki v. Drag&Drop módszerrel húzd rá) a kiválasztott hanganyagot.
3, Keresd ki (határozd meg) a neked tetsző hangokat (egyesével). S arra figyelj, hogy 4 mp-nél kisebb hangokat válassz (általában ezt jelzik a programok, pl.: mp3directcut).
4, Majd mentsd el őket egyenként .wav fájlként!
5, Indítsd el az MF Audio programot. Kattints az Open (megnyitás) gombra és tallózd ki a .wav fájlodat.
6, a Fájl-formátum sornál erre kell átállítani: "VAG - Sony PSX Sound - Compressed ACPCM".
7, Kattints a Savé As gombra. Ekkor adj neki egy nevet, majd OK-zd le, majd pedig kattints a Process gombra.
8, kapsz egy felugró ablakot: „It's Doné" [kész]. Úgyhogy valóban kész ©. Csináld végig a többivel is.
3.40-es CFW-ig ezt (Auris by ass) a megoldást érdemes használni: http://pspfilez.extra.hu/forum/viewtopic.php?t=449
itt pedig az Auris-szal készült hang-csomagok tölthetők le:

http://pspfilez.extra.hu/forum/viewtopic.php?t=247




============================================================================
IV. Gameboot cseréje:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlról van szó?: F0:/vsh/resource/gameboot.pmf
Szerkesztéséhez szükséges programok:NanDub, winenc, UMD St.Composer
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mi ez tulajdonképpen?: A homebrew programok illetve az iso/cso, UMD-lemezek elindításakor megjelenő mini-videó (alig több mint 2 mp hosszú, összesen: 72 frame-es, ebből kell gazdálkodni).
Videó útmutatót a gameboot készítéséhez ezen a linken találsz:

http://em82.extra.hu/?p=49




============================================================================
V. Betűtípus cseréje:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlról van szó?: F0:/font/ltn0.pgf
Szerkesztéséhez szükséges programok:ttf2pgf
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mi ez tulajdonképpen?: Az XMB, azaz a PSP főmenüjében megjelenő betűtípusért felelős fájl.

TTF to PGF használata:
Ezzel a programmal a kiszemelt True Type Fontot lehet a psp-nek megfelelő formába konvertálni.
A pakkban van egy TTF2PGF mappa azt másold be a PC-den valahová.
Ebbe másold be a kedvenc betűtípusodat (dafont.com-ról nézz egyet)
A következő dos-os parancssort kell beírnod:
ttf2pgf <letoltottfontfile><ltn01> (<betűstílus'> (<árnyék-beállítások">))
betűstílus'= az alábbi lehetőségek vannak:
- <eg> = ezzel lehet beírni a betűtípus méretét (pl.: tt£2pgf letoltottfontfile.ttf ltn0l.pgf 10)
- h<lebeg> = vízszintes távolság a betűk között (pl.: ttf2pgf letoltottfontfile.ttf ltn0l.pgf 10 h 1.6)
- a<lebeg> = betűtípus haladásának értéke (??? Igazából passz...) (pl.: tt£2pgf letoltottfontfile.ttf ltn0l .pgf l0a1..6)
- b = betűtípus vastagítása (pl.: ttf2pgf letoltottfontfile.ttf ltn0l.pgf 10b)
- i = betűtípus dőltté változtatása (pl.: ttf2pgf letoltottfontfile.ttf ltn0l.pgf l0i)
árnyék-beállítások**= ennél pedig az alábbi opciók vannak:
- n = nem lesz a betűtípusnak árnyéka (pl.: ttf2pgf letoltottfontfile.ttf ltn0l .pgf l0 n)
- b<lebeg> = gauss-elmosás szűrő sugara (pl.: ttf2pgf letoltottfontíilcttf ltn0l.pgf 10b 1.3)
- i<lebeg> = árnyék intenzitása (mennyire látszódjon) (pl.: tt£2pgf letoltottfontfile.ttf ltn0l.pgf l0i1.4)
Ezeket természetesen lehet kombinálni is, pl.: ttf2pgf letoltottfontfile.ttf ltn0l.pgf 16bih1.0a1.0 b3.0i1.2


============================================================================
VI. Főmenü ikonjainak / Hangerő panel képének ill. akkumulátor ikonjának áthelyezése/méretezése:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlról van szó?: F0:/vsh/resource/topmenu_plugin.rco & impose_plugin.rco & system_plugin_fg.rco
Szerkesztéséhez szükséges programok:RCO Editor
Mi történik akkor, ha nem megfelelő változatot flashelek fel?: Nem jeleníti meg a PSP-d. Recovery segítségével vissza tudod másolni az eredeti fájlt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Számos .rco fájlnál lehetőség nyílik egy-két ikon pozíciójának megváltoztatása RCO Editorral a „Page Data" fülön. Ebből most 3 lényegeset
ismertetnék.
Főmenü pozíciójának megváltoztatása:
Nyisd meg a topmenu_plugin.rco fájlt, majd kattints a „Page Data" fülre.
Keresd meg az xmenu sort. Jobb oldalon láthatod az X ill. az Y koordinátákat. (alapértelmezésként: -130 és 0).
Ezek relatív értékek. Középre akarjuk igazítani, akkor 0-t kell beírni az X-hez.
X-nél: Balra igazításhoz mínusz értékeket kell beírni, jobbra igazításhoz pozitív értéket.
Y-nál: Lefelé igazításhoz mínusz értékeket kell beírni, felfelé igazításhoz pozitív értékeket.
Az ikonok méretét pedig a Stretch W (szélesség) ill. H (magasság) értékeinél tudjuk megváltoztatni. (mindkettőhöz ugyanazt az értéket kell beírni). Alapértelmezett érték: 1.
0.1 - 0.9-ig zsugorítani lehet az ikonokat és a feliratokat
1.1- 2.0-ig nagyobbítani lehet az ikonokat és a feliratokat.
(természetesen itt is írhatsz negatív értékeket beírni => fejjel lefelé jelennek meg az ikonok ill. a feliratok.
Hangerő pozíciójának megváltoztatása:
Nyisd meg az impose_plugin.rco-t az RCO Editorral.
Kattints a „Page Data" fülre.
Itt kattints a volume sorra. És a főmenünél leírt értékeket kell/lehet beállítani itt is.
Akku pozíciójának megváltoztatása:
Nyisd meg a system_plugin_fg.rco-t az RCO Editorral.
Kattints a „Page Data" fülre.
Itt kattints a battery sorra. És a főmenünél leírt értékeket kell/lehet beállítani itt is.


============================================================================
VII. Infó panel cseréje

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlról van szó?: F0:/vsh/resource/system_plugin.rco
Szerkesztéséhez szükséges programok:RCO Editor, Photoshop v. vmi rajzprogram, Xvi32 Hex-Editor
Mi történik akkor, ha nem megfelelő változatot flashelek fel?: Lefagyhat a PSP-d mikor a panelt hozod be.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mi ez tulajdonképpen?: A programokra, videókra, zenékre stb… mikor nyomsz egy 3SZÖG-et akkor jelenik meg ez a panel.
Módosításának menete:
- RCO Editorral nyisd meg a decryptelt sytem_plugin.rco file-t.
- Keresd meg a tex_optionmenu_base nevű képet és exportáld.
- Photoshopban (v. amiben akarod) nyisd meg az exportált képet és méretezd át 144x272-re.
- Szerkeszd át kedved szerint, akár képet is tehetsz rá (inverzben gondolkodj… tehát ami fekete ill. ahhoz közeli az valószínűsíthetően átlátszó lesz a PSP-n) és mentsd el. (256 szín itt is érvényes! (Indexed Colorra kell átállítani)).
- RCO Editor-ral újra nyisd meg a a sytem_plugin.rco file-t – ha bezártad volna – és cseréld ki a régi tex_optionmenu_base képet a az újjal (Replace gomb).
- illetve kell egy módosított common_gui.prx is (ezt a jelenlegi FW-edből szedd ki és decrypteld! vagy az alábbi lista alapján válassz egy változatot).
Pakkban van egy „Módosított common_gui-prx-ek” mappa (3.51 ill. 3.52-es CFW-ekhez), azokból válaszd ki a neked megfelelőt és flasheld fel a tartalmát a Flash0/vsh/nodule mappába.

itt megnézheted, hogy mit is tudnak:

http://endlessparadigm.com/forum/showth ... p?tid=1686


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.40–es common_gui.prx feltérképezése /thnx to bstronga/
Mely Hex-értékeket kell megváltoztatni és mi mit jelent?
0x4278 – az info panel szélessége
0x427C – az info panel magassága
0x422C – relatív kurzor / infó panelen lévő szövegek pozíciója (balról jobbra irányban…)
0x4230 – vonalvastagság mérete
0x4234 & 0x426C – betű mérete
0x4238 - előtűnés/megjelenés értéke
0x423C - elhalványodás/eltűnés értéke
(Ezek az angol nyelvre vonatkoznak, tehát a módosítás csak akkor lesz érvényben, ha angol nyelvet használsz (ill. ért. Szerűen hun-modnál is).)
0x40A8 & 0x40AC – Infó panel pozíciója
0x40B0 & 0x40B4 – Dátum & Idő beállításánál megjelenő infó panel pozíciója
0x4170 - default_text_focus kép nyújtási értéke az időzónáknál /tehát, hogy mennyire legyen megnyújtva/
0x4168 & 0x416C - default_text_focus kép nyújtási értéke a többi infó panelnél /tehát, hogy mennyire legyen megnyújtva/


============================================================================
VIII. Háttérkép cseréje /12 havi színtémák szerkesztése

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlról van szó?: F0:/vsh/resource/01-12.bmp
Szerkesztéséhez szükséges programok:Photoshop v. vmi rajzprogram, BG Split &Merge
Mi történik akkor, ha nem megfelelő változatot flashelek fel?: Maximum nem jeleníti meg a PSP-d. Recovery segítségével vissza tudod másolni az eredeti fájlt. /Ez bármilyen OE/M33 FW-en használható/
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
12 havi színtéma - kis felbontású képek
A BG Split & Mérge használata rém egyszerű. Elindítod a programot. Tallózd ki a 01-12.bmp fájlodat.
Majd nyomj rá a Split (szétválasztás) gombra.
Eredményül megkapod a 12 különböző színű .bmp fájlt. [Egyenként: 60x34pixel, 8bit színmélység, és 6 176 byte]
(megjegyzés, használhatod ezt a progit az összeillesztésükre is (Merge gomb), de páran jelezték, hogy nem teljesen működik
korrektül...)
Most hogy megvannak külön-külön a hónapoknak megfelelő témaszínek: Szerkeszd őket!
A legegyszerűbb ha megnyitod pl: Photoshopban és Gradient (színátmenetes) festéssel töltöd ki őket, majd elmented.
Mivel ilyen kicsik a képek, ne várj nagy csodát, ezt fogja a PSP-d széthúzni 480x272-re, ahogy alapból is teszi, de egész jó
eredményeket lehet elérni.
Ha kész mind a 12 színű bmp, akkor futtasd le az alábbi parancssort (lehetőleg abban a mappában, ahol a 12 db .bmp fájlod van):
copy /b 1.bmp + 2.bmp + 3.bmp + 4.bmp + 5.bmp + 6.bmp + 7.bmp + 8.bmp +9.bmp + 10.bmp + 11.bmp + 12.bmp 01-12.bmp
Kapsz egy 01-12.bmp fíle-t, s ezzel lehet felülírni az eredeti 01-12.bmp-t (ha akarod).
1 nagyfelbontású kép a háttérben - hullámzó vonal mögött
Természetesen be lehet rakni full képernyős hátteret a hullámzó vonal mögé (csak 1 fog működni, a többi színtéma nem), de ilyenkor
jó pár ikont elcsesz (fehér négyszögként villódznak), mivel kevés hozzá az XMB memóriája. A fehér téglalapos dolgot úgy lehet
kiküszöbölni, hogy a topmenu_plugin shadow képeit (árnyékait) RCO Editorral kiszedjük (azaz kicseréljük, egy ugyanakkora
méretű, de sima fekete képre), exportálod, majd átfested, végül importálod vissza a topmenu_pluginba. /Sajna megerősíteni nem
tudom, de a system_plugin.rco felelős a fehér-kocka effektért, állítólag ebben kell a glow-t letiltani. De szerintem a
legmeghatározóbb a Flash0-ban az üres hely nagysága... ,minél több van, annál valószínűbb, hogy működni fog a full-felbontásos
háttér./
Ami nálam tutira működött (de ezt topmenu_pluginja válogatja) a 250x142-es felbontás (állítólag ez is megy: 350x198). Igaz ilyenkor
csak ez az egy kép fog működni, a többi színtéma nem fog megjelenni. De valamit, valamiért.
Ezt a szokásos módon kell elkészíteni, 256 szín, majd vagy elmented .bmp-ként, vagy jpg-ként, majd átnevezed 01-12.bmp-re.
Jpg-ként értelemszerűen kisebb lesz a fájlméret.


============================================================================
IX. Háttér előtt megjelenő hullámzó vonal cseréje/szerkesztése

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlról van szó?: F0:/vsh/resource/system_plugin_bg.rco
Szerkesztéséhez szükséges programok:TgaWave, Photoshop v. vmi rajzprogram
Mi történik akkor, ha nem megfelelő változatot flashelek fel?: Lefagyhat a PSP-d v. csak nem jelenik meg.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mire jó? Értelemszerűen a havi színtéma előtt megjelenő hullám vonalat lehet vele lecserélni.

Saját hullám tga-ból való beillesztése - [Custom tgaWave Packager v0.8] - készítette Vulpix
Hullám készítése:
0, Pakkban a tgaWave 0.8 mappába lépj be (előtte másold fel természetesen vhová a PC-dre)
1, A mappában lévő 3 tga-fájl közül nyisd meg az egyiket pl. Photoshopban. (M3.tga-t én csináltam, ezzel pl.: működött)
1.1,vagy az effectekkel turbózod fel (Wave, Wind, Motion Blur stb.)
1.2, vagy a Szaturációt, színeket kombinálgatod…
1.3, esetleg rajzolsz egy újat :) az eredeti helyére… /ebben az esetben nem vsz. hogy működni fog a dolog !!!/
2. Tipp Photoshop CSX-ben:
- Szerkeszd RGB módban (8bit/csatorna színmélység)
- Majd ha kész, állítsd át Indexed Color-ra. Válaszd ki a Local Selective módot (32 szín), Black&White: Igen, Transparency: Igen, Diffusion: None.
2.1, Mentsd el a file-t, egy könnyen gépelhető néven.  (pl. 1.tga)
2, indítsd el a start.bat-ot (mappán belül van, magyarosítottam a biztonság kedvéért)). Rá fog kérdezni, hogy akarod-e, hogy szerkessze-e a fájlt? (padding?) Nyomj (I)gen-t.
4, Az így elkészült system_plugin_bg.rco file-t másold be a Flash0: vsh/resource mappájába ! (persze csak akkor, ha a fájlméret kisebb, mint: 41 890 byte) és kész is.

Tipp: Arra jöttem rá, hogy a színnek vajmi kevés köze van a sikeres system_plugin_bg.rco elkészültéhez… Arra kell törekedni, hogy minél egyszerűbb legyen az alakzat ill. lehetőleg a kép közepén helyezkedjen el, vagy pedig ne túl sok gradient (színátmenetes) effekt legyen benne.


============================================================================
X. VSH Rebooter - azaz az egyik ikon funkciójának kicserélése újraindításra & kikapcsolásra

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlról van szó?: F0:/vsh/nodule/update_plugin.prx
Szerkesztéséhez szükséges programok:fájlkezelő ©
Mi történik akkor, ha nem megfelelő változatot flashelek fel?: Lefagyhat a PSP-d.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A leírást anno ass készítette még januárban. Jó, hogy még azóta is működik a dolog. (Kicsit átírtam, kiegészítettem.)
Mi ez tulajdonképpen?: A VSH Rebooter hack egy hasznos segítség a 3.XX OE/M33 CFW-t használóknak. A segítségével egy
ikonra klikkelve lehet újraindítani, vagy leállítani a PSP-t és a Recovery menübe bejutni.
Telepítés, használat:
A telepítése rendkívül egyszerű. A pakkban találsz egy VSHRebooter1 ill. VSHRebooter2[b] mappát. Az egyikben (amelyik
funkciójában közelebb áll hozzád) lévő vsh mappát kell flashelni/masolni a PSP-d Flash0-jának gyökerébe. (Felülírva ezzel a régi
update_plugin.prx-et). Hogy a két Rebooter mappa között mi a különbség?
[b]>VSHRebooter1
mappa:
Ezt használva a Network Update (Settings alatt az első ikon) ikonra klikkelve újraindul, BAL-KAR + ikonra klikkeléssel leáll a PSP. Ha a sima klikkelésnél nyomva tartod a JOBB-KAR-t, akkor a Recovery Menübe fogsz jutni.
>VSHRebooter2 mappa:
Ezt használva a Network Update (Settings alatt az első ikon) ikonra klikkelve kikapcsol, BAL-KAR + ikonra újraindul a PSP.
Ha a BAL-KAR+klikkelés után nyomva tartod a JOBB-KAR-t, akkor a Recovery Menübe fogsz jutni. /Itt ez egy kicsit macerásabb
mint az első változatnál.../
Természetesen kiválaszthatsz másik ikon-t, s akkor annak a funkciójáért felelő prx nevével kell átnevezned az adott VSHRebooter
mappában lévő update_plugin.prx-et. A lehetőségek a következők (mással ne próbálkozz!!!, ez így is elegendő opció):
camera plugin.prx (Kamera funkció)
lftv plugin,prx (LocationFree Player)
premo plugin.prx (Remote Player funkció)
update_plugin.prx (Network update funkció)

pl: ha a Kamerát akarod, hogy így funkcionáljon, akkor belemész mondjuk a pakkban lévő VSHRebooterl/vsh/nodule mappába, majd
az ott lévő update_plugin.prx-et átnevezed camera_plugin.prx-re. Ezt a fájlt felmásolod a PSP-d Flash0-ján belül a vsh/nodule
mappájába (felülírva az eredeti camera_plugin.prx-et) és kész is.


============================================================================
XI. Online Instruction Manual helyett kedvenc oldalad linkje

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az Online Instruction Manual helyett, hogy bejöjjön a kedvenc oldalad (pspfilez of course) a következõt kell csinálnod:
1, Keresd meg a htmlviewer_plugin.prx-et a Flash0-ban (vsh/nodule mappa)
2, A kikódolt/visszafejtett htmlviewer_plugin.prx file-t nyisd meg egy HEX szerkesztõvel (pl.: Xvi32)
3, Keresd meg a köv. sort: "http://manuals.playstation.net/document/pspindex.htm" (értelemszerűen idézőjelek nélkül!)
4, Írd át amire neked tetszik
(DE a köv. dolgokra figyelj:
- a link 52 karakternél nem lehet hosszabb
- a fennmaradó (ami a "http://manuals.playstation.net/document/pspindex.htm" linkből maradt) üres karaktereket "space-eld" végig.


============================================================================
XII. A HEX-szerkesztés alapjai (fordította eM82) / /Basics of Hex Editing by ZiNgA BuRgA/


Ezt a leírás annak szellemében készítettem, hogy azokat az embereket is megismertessem a Hex-szerkesztés rejtelmeivel, akik nem jártasak benne. Remélhetőleg ez jópár dolgot tisztázni fog majd. Ez a leírás nem csak a PSP-s fájlok szerkesztéséhez mutat utat, hanem ezáltal bármilyen fájlt is képes leszel szerkesztgetni.
Vigyázat ! a hex-szerkesztés által előfordulhat, hogy a fájlok használhatatlanná válnak. Ezért tanácsolnám, hogy mindig csináljatok biztonsági másolatot a fájlokról. (Pár hex-szerkesztő program automatikusan csinál biztonsági mentéseket, de ne ebben bízzunk, hanem magunkban).

Bevezetés
Mire jó egy Hex-Szerkesztő program?

Rendben, nyilvánvaóan korábban már használtál Jegyzettömböt. Megnyitottad a jegyzettömböt, beleírtál valami kis szöveget, majd elmentetted a fájlt, majd később újra megnyitottad és minden szép volt, folytanri tudtad a szerkesztést, olvasást.
Gondolom, talán már EXE-ket vagy DLL-fájlokat is próbáltál (tegye fel a kezét aki nem! Bill Gates, ne szórakozz...!! J) megnyitni Jegyzettömbben ! Ha igen, akkor te is szembesülhettél a fogadó látvánnyal, ami inkább hasonlított a kínai nagy falra, lebombázás után mint valami, értelmes, olvasható adatra… Hát igen, a Jegyzettömb nem igazán tudja kezelni a bináris adatot.

Mi az a Hex-Szerkesztő?
Alapvetően egy fájlszerkesztő, mint a Jegyzettömb, kivéve, hogy ez a bináris adat szerkesztésére lett tervezve, miközben az olyan szövegszerkesztők, mint a Jegyzettömb, csak szimpla szövegek szerkesztésér megfelelők.
A hex-szerkesztők az adott fájl minden bájtját hexadecimális formában jeleníti meg, mintsem a sokkal ismerősebb ASCII formátumban.

Mi az a Hexadecimális?
Egyszerűen szólva, egy 16-os számrendszer. Mi általában – a hétköznapi életben - a tizes számrendszer (decimális) használjuk, de a számítástechnikában a 16-os számrendszer sokkal hasznosabb. A hexadecimális számokat egy „0x” előtaggal jelöljük, hogy elkerüljük, az összetévesztés lehetőségét (a 0x10-es szám pl.: 16-ot jelöl..). Van számos más módja is jelölni ezeket a 16-os számrendszerbeli számokat (pl.: 10h vagy 1016), de az egyszerűség kedvéért és a 0x jelölést fogom használni.
Hogy is működik ez a 16-os számrendszer?
A mi 10-es számrendszerünkben 0-tól 9-ig vannak a számok, és amint a 9-es számot „elhagytuk”, kétjegyű számokat kell alkalmaznunk (már a 10-esnél ugyebár).
A 16-os számrendszerben csak a 15-ös szám után kell kétjegyű számot használnunk. De hogy jutunk el 10-től 15-ig sima adatokkal? Egyszerű, betűket használunk.
Itt egy kicsi táblázat, amely megmutatja a hexadecimális ill. decimális számok közti átváltást.
Hex Dec
0x00 0
0x01 1
0x02 2
...
0x09 9
0x0A 10
0x0B 11
...
0x0F 15
0x10 16
Jegyezd meg, hogy hogyan is működnek a számok a 16-os számrendszerben.
Például a 10-es számr.ben a 258,654-es szám az alábbit jelenti:
258,654 = 2 × 105
+ 5 × 104
+ 8 × 103
+ 6 × 102
+ 5 × 101
+ 4 × 100

Tehát a 16-os számr.ben a 0x59E2DC-nek van egy decimális értékes:
0x59E2DC = 5 × 165
+ 9 × 164
+ 14 (0xE) × 163
+ 2 × 162
+ 13 (0xD) × 161
+ 12 (0xC) × 160
= 5,890,780 (decimális)
Természetesen manuálisan mindet átváltogatni őrült dolog. Használd Window$ beépített kalkulátorát (Nézet menüà Tudományos-> és máris át tudod váltani a számrendszert Hex vagy Dec-be), hogy a számrendszerek között tudj váltogatni.

Rendben, tehát a mi lényeg a hex-szerkesztésnek?
Nos, lehetőséged nyílik szerkeszteni a bináris adatot (anélkül, hogy elszúrnád a dolgot, mint ahogy a Jegyzettömb teszi) és néhány alap hackelésre is alkalmad nyílik.

Rendben, tehát hol is juthatnák hozzá egy Hex-szerkesztő programhoz?
A Wikipedia-n található egy szép kis lista.

http://en.wikibooks.org/wiki/Reverse_En ... ex_Editors


Az én (ZiNgA-jé) személyes kedvencem az UltraEdit32, ettől függetlenül a legnépszerűbb a Hex Workshop. Ez a kettő nem ingyenes. Az Xvi32-es szerkesztő ellenben ingyenes.


ALAPVETŐ HEX-Szerkesztés
Néhány alap példával fogom kezdeni. Ezekenél az UltraEdit32-est fogom használni.
Nyisd meg a Jegyzettömböt és másold be a következő mondatot: „This is a demonstration text file to give you an idea of hex editing„
Mentsd el .TXT fájlként valahová a PC-den. Most pedig indítsd el az UltraEdit32-t és nyisd meg az előzőleg elmentett .TXT fájlt. /Néhány hex-szerkesztő programnál – mint ennél is – át kell váltanod „Hex nézetbe”. Ennél a programnál ehhez nyomd meg a Ctrl+H-t./

Az alábbi kép fog fogadni.
Kép

Láthatod, hogy a szöveg amit bemásoltál az „ASCII Display” régióban van (általában). Ez az ASCII megjelenítése az adatnak, és a Jegyzettömbhöz nagyon hasonló szöveg kell fogadjon.
(Az ASCII egy sima szöveg-rendszer. 256 ASCII karakter van, s mindegyik karakterhez tartozik egy számkód, tehát az „A”-t az Alt+65 beírásával tudjuk megjeleníteni és a kis „a”-t pedig a 97-es számmal (+Alt ugyebár J). Ezekre amúgy most nem lesz szükséged. Az ASCII karaktertáblázat itt megtalálható:

http://www.asciitable.com

)
Jegyezd meg, hogy mindegyik karakter az ASCII Display régióban 1 bájtnak felel meg. A továbbiakban bájtok-ként fogok hivatkozni rájuk.

Most pedig a másik két szekció értemelzése:
A Hex Dump rész jeleníti meg hexadecimális formában a fájl minden egyes bájtját / karakterét (külön-külön). Ahogyan azt korábban említettem, a kis „a” betű ASCII értéke 97 (hexadecimális formában : 0x61), tehát ha az ASCII Display résznél megpróbálsz hozzáadni/v. szerkeszteni egy bájtot az „a” betűnél (jelen esetben) az első sorban, akkor megfigyelheted, hogy a kis „a” betű Hex Dump értéke a hex értéknek megfelelően 61-es.
A Location rész (helymeghatározás) minden sor első karakterének helyzetét mutatja meg. Jegyezd meg, hogy a „helyzeti pozíciók” hexadecimális formában vannak (a sor végén szereplő „h” egyenlő a „0x” előtaggal). Láthatod, hogy 16 bájt (0x10) van egy sorban (gyk.: HexDump sorában számold meg a bájtok számát J) az UltraEdit32-ben (lehet, hogy más hex-szerkesztőben ez eltér…)
Szintén megjegyzendő, hogy a helyek 0x00-nál kezdődnek, ezért bármilyen fájlt is nézel, az első bájtja 0x00-nál kezdődik. A második bájt pozíciója a 0x01-es helyen van. Az 52. bájt (karakter) pozíciója pedig a 0x33-as helyen van …stb. Egy bájt helyét OFFSET-ként szokták hívni.

Ok, de még mindig nem értem mi a Hex-Szerkesztők értelme…
Próbáld meg, hogy a megnyitott file első bájtját/karakterét átírod 0x00 (Null karakter) értékre. Kattints a „Hex Dump mezőn” az első bájtra, majd írd be a két 0-t.
Ha ez kész, ezt kell kapd eredményül: /”T” helyett egy „pont”-ot/
Kép

Mentsd el a fájlt és nyisd meg Jegyzettömben – mit látsz?
Tudásod elmélyítéséhez tudnod kell, hogy nagyon sok bináris fájl használja a Null (0x00) karaktert. Ha ezeket megpróbálod pl.: Jegyzettömbben szerkeszteni, akkor csak elbarmolni tudod…

Rendben, tehát mit tudok csinálni hex-szerkesztéssel?
Nyilvánvalóan már találkoztál olyan dolgokkal (leírásokban szereplő utasításokkal), amely hex-szerkesztést igényelt.
A Hex-szerkesztéssel lehetővé válik, néhány alapvető hackelés. (ZiNgA az RCO formátumát is a hex szerkesztéssel fejtette meg.)

Alap Hex-szerkesztési információ:
A számok, egészen pontosan az egész számok (továbbiakban „integer”) építik fel alapvetően a számítógépet. Így tehát, - ezzel különösebb meglepetést nem okozva – nagy szerepet játszik a dologban, ha tudod, hogy az integerek hogy vannak tárolva.
A számítógépek bájtokban tárolják az adatokat, mégis mióta egy bájt 8 bitből épül fel, csak 256 különböző (28) értéket tudnak elfogadni.
A számok - elég gyakran – több bájtból épülnek fel. Ez alapján pedig:
1 bájt (Karakter [Char] / vagy int8)
2 bájt (Szó [Word]/ v. int16)
4 bájt (Duplaszó [Dword] / v. int32 / v. long int)
8 bájt (Kvadszó?:) [Qword] / v. int64 / v. long int64)
A számok tárolása a fájlokban fordított bájtsorrendben történik. Például a 4 bájt hosszúságú 0xFE842615 szám, így fog megjelenni:
00000000h: 15 26 42 FE ; .&Bþ

A lebegőpontos számok:
.. néha megjelenhetnek fájlokban. A lebegőpontos számoknál decimális pontokat lehet „elválasztóként” használni. Az UltraEditben elég nehéz ezeket szerkeszteni, úgyhogy ha ilyen értékkel találkozol, akkor javaslom, hogy a HexWorkshopot használd helyette. Válaszd ki az elválasztó pont utáni első bájtot, ezután a képernyő alján megtalálhatod, majd szerkesztheted is a számérték lebegő pontját (ill. annak helyét…).

Egyéb tudnivalók (nem infós nyelven J):
Nibble /Darabka/: - 4 bit. Igen, 1 bájt fele. Egy hex-szám 4 bitet képvisel, 1 nibble = 1 hex-szám.
Header /Fejléc/: - a fájlokban használt szokványos dolog. Általában a fájl elejében szokott lenni, amely számos dolgot leír a fájl body /törzs/ részével kapcsolatban. Az RCO-knál ezt volt nehéz visszafejteni.
Pointer /Mutató/: - ez általában a fejlécben szokott megjelenni. A pointer egy cím-értéket tartalmaz (a fájl egy adott pontjára mutat) és majdnem mindig duplaszó.
Signed/Unsigned Integer [Jelölt/jelöletlen] – az unsigned integerek mindig pozitív értékeket tartalmaznak, míg a signed lehet negatív érték is.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 

 


Utolsó kép



Archívum

Naptár
<< Június / 2017 >>