Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 



Itt jegyezném meg, hogy a módosítások eredeti S0NY FW-en nem működnek, illetve ahhoz, hogy ezeket feltedd (adott esetben) a Flash0-ban kell fájlokat felülírnod kiegészítened.
Lehetőleg a Custom Firmware-ünknek megfelelő témát rakjunk fel (ezt általában jelezni is szokták a XMB Téma-készítők), mivel ellenkező esetben lefagyhat tőle a PSP.
Fontos, hogy még mielőtt bármit is módosítanánk a Flash0-ban, készítsünk arról egy biztonsági másolatot.
Az idő múlásával és a FW-ek fejlődésével a S0NY különböző algoritmusokkal bekódolta a prx/rco fájljait. Erre azért volt szükséges, mert a „sima” PSP-nek a Flash0 mérete 24MB és vészesen fogy a hely. Így a jövőben is lesz hely az újdonságoknak a Flash0-ban.


Tartalom:
- 1. Alapfogalmak
- 2. Flash0 és Flash1 mappaszerkezet
- 3. Alapműveletek (biztonsági másolat készítése, dumpolás, rco/prx fájlok decryptelése)
- 4. RCO Editor 1.14d alapvető használata
- 5. A Flash0 elérése ill. a fájlok felmásolása
- I. Hely felszabadítása a Flash0-ban:
- II. Bejelentkező kép/hang „Coldboot” cseréje:
- III. XMB hangjainak cseréje:
- IV. Gameboot cseréje:
- V. Betűtípus cseréje:
- VI. Főmenü ikonjainak / Hangerő panel képének ill. akkumulátor ikonjának áthelyezése/méretezése:
- VII. Infó panel cseréje
- VIII. Háttérkép cseréje /12 havi színtémák szerkesztése
- IX. Háttér előtt megjelenő hullámzó vonal cseréje/szerkesztése
- X. VSH Rebooter - azaz az egyik ikon funkciójának kicserélése újraindításra & kikapcsolásra
- XI. Online Instruction Manual helyett kedvenc oldalad linkje
- XII. A HEX-szerkesztés alapjai (fordította eM82) / /Basics of Hex Editing by ZiNgA BuRgA/
- XIII. PRX-módosítás - pl.: Óra pozíciójának megváltoztatása (csak 3.5X offsetek)
- XIV. PRX & RCO-módosítás - Zenelejátszó paramétereinek módosítása (3.40 OE & 3.5X offsetek)
- XV. PRX-módosítás – 3.40 és 3.5X CFW verziójának átírása - Na ez már a veszélyes kategória !!!
- XVI. PSP-nek „emészthető" képek/ikonok készítése, alpha-csatornával, Photoshopban by eM82
- XVII. Home gomb megnyomásánál megjelenő kép szerkesztése
- utószó

Mindenek előtt:
- A Recovery menüben rakd a homebrew kernelt 1.50-re.
- A pakk-ban lévő PSPnEdit mappa tartalmát másold be Memory Stick gyökerébe.


A pakk, azaz programok letölthetők innen: katt ide

Vegyük sorba, mik kellhetnek a módosítás elkészítéséhez:
- egy Custom FW (ez lehet 3.03 OE-C, 3.40 OE-A, 3.51 M33, 3.52 M33...) /én most ezeket a leírásokat az M33-as FW-ekhez késztettem, de az eljárás nem sok esetben különbözik/; A 3.03OE-C CFW-nél lehet a böngészőt is (igaz ékezetek nélkül) magyarosítani.
- az adott Custom FW decryptelt (visszafejtett (tehát kikódolt)) .rco, ill. prx file-jai; /leírás lentebb/
- jópár üres óra
És ezek a programok:
RCO Editor 1.14d, Resurssiklunssi v.03, PAF PRX Editor, VSH PRX Editor, VSHMain PRX Colour Editor (max 3.51CFW), BG Split-Merge, MFAudio, pbpUnpacker, Notepad2, (Hex-szerkesztők) HxD, Xvi32, UltraEdit32, HexWorkShop, Ttf2pgf, Imposer Gui v0.1 - Home Screen Editor, Auris és ColdbootSoundReplacer, Photoshop :) )
A programokat a Photoshop kivételével mind tartalmazza a zip-fájl

1. Alapfogalmak

Moddinggal (optikai tuning/módosítás) kapcsolatos fogalmak
Flashelés: ez tulajdonképpen (esetünkben) a PSP-alaplapján a NAND memóriában történő fájlműveleteket jelenti. Másolás, felülírás, törlés. A folyamat veszélyesnek, veszélyes lehet, de esélye elég csekély, ha körültekintő vagy.
Decryptelés: a különböző módon titkosított fájlok visszafejtését (szerkeszthető formába) jelenti. A fájlok mérete természetesen decryptelés után megnő .
Dumpolás: ez tkpn. Nem más mint egy becsomagolt file kibontása. /új FW-ek kicsomagolásához remek, ellenőrizni lehet, hogy miben változott/.
NAND: A PSP alaplapján elhelyezkedő Memória, ami a PSP FW-ét ill. a felhasználói beállításokat tárolja.
Flash0 (F0): A NAND Memória egy része, amely az aktuális FW-t tárolja, amely a PSP működéséhez elengedhetetlen. Itt vannak azok a fájlok amelyeket módosítani lehet. Mi többnyire ebben fogunk munkálkodni. Összmérete: 24 496 kbyte
Flash1 (F1): a PSP beállításait, ill. a beállított háttérképet tárolja .bmp formában. Összmérete: 4 016 kbyte
PRX fájlok: ezek azok a fájlok (programok) amelyek a PSP/XMB működését biztosítják. Szerény sejtésem a rövidítés megfejtésére: Program Run in XMB, v. PRogram eXecutor. A prx fájlok szerkesztéséről (amelyet körültekintően kell végezni) külön fejezetben olvashatsz.
RCO fájlok: a legtöbb módosítható dolog (ikonok, hangok, feliratok…) ezekben a fájlokban van. A Delphiben is ismeretes .res ill. .dll fájlokhoz tudnám hasonlítani. A prx fájlok ezekből az (adott) .rco-fájlokból olvassák ki és jelenítik meg a képeket/feliratokat (játszák le hangot). Szerintem Resource COntainer-t jelenthet.
PMF fájlok: ez a S0NY által használt videó formátum (h.264-es kódolású videó, ill. atrac3 audió, felbontás: 480x272, fps: 29.97, összesen 72frame-ből áll). A játékok, programok elindításakor megjelenő gameboot.pmf (alig töb, mint 2 másodperc hosszú) is egy ilyen videófájl /a játékoknál az átvezető ill. a betöltődő animációk is ilyen formátumban vannak/. Portable Media File-tjelent a rövidítés.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
2. Flash0 és Flash1 mappaszerkezet

Flash0 Mappák:
data alapvető adatokat tartalmaz a PSP-ről. Ne töröld, ne módosítsd.
dic - (ennek a tartalma törölhető – amivel kb. 3 Mbyte helyet nyerhetünk. Az itt helyet foglaló fájlok a koreai v. japán karaktereket tárolják. Nekünk ez fölösleges.)
font - (A neve is mutatja itt vannak a betűtípusok. Angol, Orosz, Koreai, Japán stb… A koreai ill. japán vsz. nem kell nekünk, ezért azokat ki lehet cserélni. Ezáltal több helyünk lesz a Flash0-ban. Amiket nyugodt szívvel lehet felülírni a ltn0.pgf file-al: gb3s1518.bwfon, jpn0.pgf) Egy hátránya: a netkapcsolat beállításánál nem látszódnak a „kis nyilak”. Ha ez létfontosságú, akkor csak a gb3s1518.bwfon-t cseréljük le.
kd - (a S0NY eredeti prx-eit tartalmazó mappa, itt lehetőleg ne módosítsunk/töröljünk file-t, itt található a recovery.prx fájl is) kd/resource-on belül van egy impose.rsc fájl ezt lehet módosítani!
kn - (itt vannak a kd mappábban lévő fájlok módosított változatai, itt nem nagyon fogjuk szerkesztgetni egyik fájlt sem)
vsh - (amint a neve is mutatja itt vannak a VSH azaz XMB (talán Visual Shell?) megjelenítéséért felelős fájlok, ill. a működéséért felelős pluginek.)
vsh/nodule ill. vsh/module: a module a S0NY fájlait tartalmazza, ezekhez ne nyúljunk. A nodule-ban lévő prx-eket viszont szerkeszthetjük ill helyettesíthetjük egy másik prx-szel, persze csak olyanokat, amiknél tudjuk mit kell átírni és mire.
vsh/resource: a forrásfájlokat tartalmazza (.rco, 01-12.bmp, gameboot.pmf + az internet megjelenítéséhez szükséges .res file). Mi főleg itt fogunk garázdálkodni. Ezen fájlok nem megfelelő módosítása esetén, előfordulhat fagyás, vagy „el sem indulás”, de a Recovery Menün keresztül vissza lehet állítani az ereeti fájlokat.

A mappákban lévő fájlokról az adott fejezetben olvashatsz. A vsh/resource majd’ összes fájlját sorra vettem.

Flash1 Mappák:
Dic: egy fájl tartalmaz (atokl0.dat). Funkciója ismeretlen.
Registry: két fájlt tartalmaz: system.ireg és system.dreg. Ha pl.: a flash player-t vagy a wma-t engedélyezed, akkor azok itt tárolódnak.
Vsh/theme: itt van a háttérnek beállított képed, .bmp formában.
Net/http: két fájl: auth.dat, ill. cookie.dat. (előbbi a hitelesítéseket hivatott tárolni, utóbbi pedig a sütiket)
Gps: amennyiben nincs GPS-ed, itt nem fogsz találni semmit.
config.se <- e(z csak egy sima fájl, ez tartalmazza a beállításokat. Ennek a törlése egyenlő a Reset To Default Settings funkció kétszeri lefuttatásával.)
-------------------------------------------------------------------------------------------------

3. Alapműveletek

Biztonsági másolat készítése (Total Commander használatával):
- PSP-det kösd össze (v. csatlakoztasd) a PC-vel egy USB kábel segítségével.
- PSP-d indítsd el a JOBB-KAR lenyomása mellett, hogy bejöjjön a Recovery menü.
- Itt menj az Advanced, majd az USB Toggle (Flash0) menüpontra
- A számítógépen, egészen pontosan a Total Commanderben ekkor megjelenik egy új meghajtó (ez a meghajtóid számától függően változhat, esetemben I: meghajtó). Ez a PSP Flash0-jának tartalma.
- Jelöld ki az összes mappát, majd a számítógéped egy jól megjegyezhető mappájába (nevezd el esetleg pl.: PSP_352_CFW_Flash0_backup-nak) másold be őket (nehogy áthelyezd !!! másold; ha véletlenül áthelyezted, akkor meg másold vissza az összes mappát az (esetemben) I: meghajtóra).
- Kész is. Bármiféle baj esetén innen vissza tudod másolni az eredeti fájlokat.

RCO fájlok decryptelése
- Először is kell Z33-as Resurssiklunssi v.03-as programja. /letölthető a pakkból/
- a biztonsági másolatból a vsh/resource mappában lévő szerkeszteni kívánt (v. az összes) .rco fájlokat másold be Memory Stick-ed rco mappájába.
- Bontsd az USB kapcsolatot, majd a GAME menü/Memory Stick alatt megjelenő Resurssiklunssi v.03 ikonra kattints egyet X-el
- Remek. Elindult a program. Nyomj egy X-et, hogy a MemSticken az rco mappában lévő fájlokat kikódolja a program a Memory Stick rco/done mappájába. /Ha elfelejtetted volna bemásolni őket, akkor nyomj 3SZÖG-et, így a Flash0-ban lévő rco-fájlokat fogja a Memory Stickre decryptelni/
- az összes fájl elkészültét a következő üzenet jelzi: Press X to Exit. Azaz nyomd meg az X-et, hogy visszatérj az XMB-be.
- Létesíts újfent USB kapcsolatot. A kikódolt rco file-okat a done mappából másold be a PC-de egy megadott mappájába (ezeket tekintsd szintén biztonsági másolatnak, tehát egy zipet is készíts róluk…).
- Most, hogy megvannak a kikódolt rco-k lehetőséged van a szerkesztésükre az RCO Editorral, avagy egy HEX-editorral.

PRX fájlok decryptelése
- a Memory Sticken frissen létrehozott (pakk PSPnEdit mappa által…) enc mappába kell bemásolni azokat a prx-eket (a biztonsági mentésből /vsh/nodule), amelyeket decryptelni szeretnél.
- Ha bemásoltad a fájlokat, akkor bontsd az USB-kapcsolatot, majd menj GAME menü/Memory Stick alatt megjelenő prx decrypter ikonra és indítsd el.
- Nyomj X-et a file-ok decrytelésére.
- Kilépés az XMB-be a Home gombbal történik.
- Létesíts újfent USB kapcsolatot. A kikódolt prx file-okat az enc mappából másold be a PC-de egy megadott mappájába (ezeket tekintsd szintén biztonsági másolatnak, tehát egy zipet is készíts róluk, hátha később kell az eredeti…).
- Most, hogy megvannak a kikódolt prx-fájlok lehetőséged van a szerkesztésükre vagy HEX-editorral v. kifejezetten a fájlnak készült prx-szerkesztővel (pl.: paf.prx editor, de erről majd később).

Dumpolás folyamata:
1, Töltsd le valamelyik hivatalos Firmware-t (psplinkcenter.extra.hu-ról).
2, Telepítsd fel a pbpUnpacker-t, majd indítsd el a progit. Menj az Open menüpontra és keresd ki a letöltött FW eboot.pbp file-t.
3, Kattints az alul megjelenő DATA.PSAR-file-ra jobb egérgombbal, majd az Extract (kicsomagolás) menüpontra. Válassz egy mappát, hogy hová tegye a fájlt.
4, PSP-d USB-kapcsolatán keresztül másold be a Memory Stick gyökerébe a DATA.PSAR fájlt.
5, Indítsd el a GAME/Memory Stick alatt megjelenő PSARDumper v3 ikon-ra kattintva.
6, Nyomj 4SZÖG-et a kicsomagoláshoz.
7, Ha kész a folyamat, akkor lépj ki a programból. (Home, majd kilépés)
8, A MemStick gyökerében lesz egy F0 mappa. Ez a kiválasztott FirmWare kicsomagolt Flash0-ja.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

4. RCO Editor 1.14d alapvető használata:
A neve amint mutatja ez a decryptelt .rco fájlokat hivatott szerkeszteni.
Van benne egy beépített biztonsági mentés funkció. (amint változtatsz valamit a megnyitott fájlon, létrehozza a .bak-változatot (ugyanabba a mappába, ahol a megnyitott rco van)). Tehát ha valami nem úgy sül el, ahogy azt te szeretnéd, akkor a .bak fájlt nevezd át .bak nélkülire és újra tudod szerkeszteni. Ez a módszer csak addig érvényes míg meg nem nyitod másodjára is a rossz .rco-t, hiszen ilyenkor a korábbi .bak fájlt is felülírja az előző rossz változattal.
A képek cseréjénél, vésd észbe, hogy csak max. 256 színű .bmp fájlokat engedélyez a program.

Rco-fájlok megnyitása:
Két eset lehetséges:
- vagy az open gombra kattintasz és úgy keresed ki a szerkeszteni kívánt .rco fájlt,
- vagy Drag&Drop módszerrel ráhúzod az RCO ablakára. /ez a gyorsabb/

Képek/Hangok exportálása .rco fájlokból:
Kattints a „General Resou.” fülre, ha nem azon lennél.
- vagy ráállsz a megfelelő sorszámú/nevű adatra és rákattintasz az „Extract…” gombra. /Ezután válassz egy mappát, hogy hova mentse/. Kép esetén ([MIG]-gel kezdődik a neve a sornak) .bmp fájlt fogsz eredményül kapni. Hangfájl ([VAG]-gal kezdődik a sor) esetén .vag fájlt fogsz eredményül kapni. /-vag fájlt az mfaudio-val tudsz létrehozni/ (leírás lentebb)
- vagy az összes fájlt exportálod egyszerre egy megadott mappába az „Extract all…” gombbal. (ilyenkor a képek 8Bit-es ill. 32Bites változatát is megkapod eredményül ill. .dat, ill. .mig kiterjesztésű kiegészítő fájlokat [amelyeket egyébként törölhetsz is])

Képek/Hangok importálása .rco fájlokba:
Kattints a „General Resou.” fülre, ha nem azon lennél.
Itt is két eset lehetséges: /lehetőleg a korábban exportált kép szerkesztett változatát importáljuk a helyére/
- csak egy kép/hang cseréje: ráállsz a cserélni kívánt adatsorra, majd rákattintasz a „Replace…” gombra (ha nem megfelelő a színek száma, hibaüzenetet kaphatsz. Ha úgy akarod importálni a képet, hogy a kép bal felső sarkában lévő pixel legyen az „átlátszó-szín”, akkor az opcióknál pipáld be) az 1. lehetőséget.
- egyszerre akár több adatot is kicserélhetünk a „Replace multiple…” gombbal. (Ilyenkor viszont a fájlneveknek meg kell egyezniük az exportált fájlok neveivel… tehát érdemes azokat szerkeszteni, módosítani [méretét ne változtasd a képeknek [van egy-két kivétel, de nem ez a jellemző]])

Feliratok átírása:
A legtöbb .rco fájlnak van átszerkeszthető /többnyelvű/ szöveget/feliratot tartalmazó része. Ezeket a feliratokat az ECO Editor „Text Data” fülére kattintva lehet megtekinteni/ill. itt lehet átírni.
Mivel többnyelvű fájlokról van szó, ezért ha nem az English nyelv beállítva, akkor állítsuk rá át.
Állj rá valamelyik módosítani kívánt szövegre bal oldalon, majd a jobb oldali panelen megjelenik a szöveg tartalma. Írd át amire csak akarod, majd nyomd meg a „Change” (Változtat) gombot, ha kész vagy. Ha mégsem akartad átírni, akkor vagy kattints egy másik sorra bal oldalon vagy kattints a „Reset” (Visszaállítás) gombra.
Egy adott szöveg v. betű kereséséhez pedig kattints a „Search for Text…” gombra.

============================================================================
5. A Flash0 elérése ill. a fájlok felmásolása

3.03 OE-C ill. 3.10/.30/.40 OE-A FW-en valamint a 3.51/3.52 M33-as CFW-en az alábbiak szerint történik:
0, kösd össze USB kábellel a PSP-t és a PC-t.
1, Indítsd újra a PSP-t, de úgy, hogy JOBB KAR-t nyomva tartod. (Recovery menübe jutsz)
2, Bejön a Recovery Menü. Menj az Advanced / USB Toggle (Flash0) menüpontra.
3, Ilyenkor a PC-n megjelenik egy új meghajtó. Azt kell kiválasztani pl.: Totál Commanderben.
4, A felmásolni kívánt fájl pedig a megfelelő mappába kell bemásolnod, felülírva az eredetit.
5, Ha kész, menj a PSP-n a Back, majd Exit menüpontra. PSP-d újraindul.


============================================================================
I. Hely felszabadítása a Flash0-ban:

Csak az alább listázott fájlokat/mappákat töröld le helyfelszabadítás végett!!!
A többi mappa (majdhogynem) létfontosságú a PSP- működéséhez ! Ne kísérletezz fölöslegesen !!!

Ez azért szükséges, mivel a decryptelt .RCO fájlok sokkal több helyet foglalnak, mint eredeti társaik. Ez, aki még nem módosított
semmit hasznos lehet, hogy ne ütközzön olyan problémába, hogy: „betelt a Flash0, nincs elég hely...".
Először is férj hozzá a Flash0-hoz (fentebb leírt módon), majd a dic mappa teljes tartalmát töröld le. Ezzel nyersz kb.3 Mbyte helyet.
Ezután pedig következik a font mappa. A neve is mutatja itt vannak a betűtípusok. Angol, Orosz, Koreai, Japán stb... A koreai ill.
japán vsz. nem kell nekünk, ezért azokat ki lehet cserélni. Ezáltal több még helyünk lesz a Flash0-ban.
Amiket nyugodt szívvel lehet felülírni a ltn0.pgf fájlal:
gb3sl518.bwfon
jpn0.pgf
Sajnos ezáltal a jobbra-balra mutató kis-nyilakat is elveszítjük... tehát ha beérjük kevesebb hellyel is, akkor csak a gb3sl518.bwfon
fájlt írjuk felül. Egyébként 2-3 MB szabad hely bőven elég a módosított .rco fájloknak.


============================================================================
II. Bejelentkező kép/hang „Coldboot” cseréje:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlról van szó?: F0:/vsh/resource/opening_plugin.rco
Szerkesztéséhez szükséges programok:RCO Editor, MFAudio, ColdbootSoundReplacer
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mi ez tulajdonképpen?: A “coldboot” (a bejelentkezéskor elinduló intro) módosításához szükséges (bekapcsoláskor megjelenő S0NY Computer Entertainment logo (feltéve, hogy nem tiltottad le a Recovery menüben), ill. az aközben a háttérben futó vonalak, háttér színe, bejelentkező hang (3.5X FW esetén már nem), gameboot során megjelenő logó) file-okat/adatokat tartalmazza. Ennek a file-nak a módosítása (abban az esetben ha nem azonos FW-ből szedted ki, hanem egy korábbiból) ahhoz vezethet, hogy nem fognak működni a PSX-es játékok.
Ha nagyobbra cseréled ki a S0NY Computer Entertainment szöveget tartalmazó képet, mint amekkora eredetileg volt, akkor működhet, csak a gameboot során egy fehér téglalap fog megjelenni, attól függetlenül, hogy a PSP Logo-nak mit állítottál be.

Videó útmutatót a coldboot módosításához ezen a linken találsz:

http://em82.extra.hu/?p=50


3.5XM33 Custom FW-en az bejelentkező hang cseréje az alábbi leírás szerint történik (írta és a programot készítette: ass)

http://pspfilez.extra.hu/forum/viewtopic.php?t=613




============================================================================
III. XMB hangjainak cseréje:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlról van szó?: F0:/vsh/resource/system_plugin.rco
Szerkesztéséhez szükséges programok:RCO Editor, Audacity Portable MFAudio v. Auris
Mi történik akkor, ha nem megfelelő változatot flashelek fel?:Nem játsza le a PSP-d. Recovery segítségével vissza tudod másolni az eredeti fájlt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mire jó ez tulajdonképpen?: Az XMB-ben az unalomig ismert eseményjelző-hangokat tudod ezáltal változatossá tenni. A system_plugin.rco-ban az alábbi fájlokat kell/lehet kicserélni RCO Editor segítségével:
- snd_cursor: ez az XMB-ben a normál hang, mikor a fel-le-jobbra-balra nyilakkal mozogsz.
- snddecide: ez az a hang, mikor rákattintasz (X-szel) vmire
- snd_cancel: ez a hang akkor jön elő, mikor kifelé lépdelsz egy menüből
- snd_category_decide: ? kategória eldöntés ?
- snd_option: a 3SZÖG-re megjelenő infó panel hangja
- snd_error: hiba esetén lejátszódó hang
- sndsystemok: ez ez a hang, mikor valamit sikeresen elvégeztél (pl.: mentés, betöltés)
- sndsystemng: ez akkor játszódik le, mikor valami olyasmihez akarsz hozzáférni, amihez nincs jogosultságod
Fontos megjegyezni, hogy mikor betallózod a j/ag-fájlt, akkor mindkét csatornába be kell tallózni!!! Különben nem fogja rendesen lejátszani a PSP-d.
VAG-File készítése - Teendők:
1,Először is ki kell választanod a megfelelő hanganyagot., pl.: egy film audiosávját. Mp3, wav mindegy.
2, Majd nyisd meg egy audio szerkesztő programban (tallózd ki v. Drag&Drop módszerrel húzd rá) a kiválasztott hanganyagot.
3, Keresd ki (határozd meg) a neked tetsző hangokat (egyesével). S arra figyelj, hogy 4 mp-nél kisebb hangokat válassz (általában ezt jelzik a programok, pl.: mp3directcut).
4, Majd mentsd el őket egyenként .wav fájlként!
5, Indítsd el az MF Audio programot. Kattints az Open (megnyitás) gombra és tallózd ki a .wav fájlodat.
6, a Fájl-formátum sornál erre kell átállítani: "VAG - Sony PSX Sound - Compressed ACPCM".
7, Kattints a Savé As gombra. Ekkor adj neki egy nevet, majd OK-zd le, majd pedig kattints a Process gombra.
8, kapsz egy felugró ablakot: „It's Doné" [kész]. Úgyhogy valóban kész ©. Csináld végig a többivel is.
3.40-es CFW-ig ezt (Auris by ass) a megoldást érdemes használni: http://pspfilez.extra.hu/forum/viewtopic.php?t=449
itt pedig az Auris-szal készült hang-csomagok tölthetők le:

http://pspfilez.extra.hu/forum/viewtopic.php?t=247




============================================================================
IV. Gameboot cseréje:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlról van szó?: F0:/vsh/resource/gameboot.pmf
Szerkesztéséhez szükséges programok:NanDub, winenc, UMD St.Composer
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mi ez tulajdonképpen?: A homebrew programok illetve az iso/cso, UMD-lemezek elindításakor megjelenő mini-videó (alig több mint 2 mp hosszú, összesen: 72 frame-es, ebből kell gazdálkodni).
Videó útmutatót a gameboot készítéséhez ezen a linken találsz:

http://em82.extra.hu/?p=49




============================================================================
V. Betűtípus cseréje:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlról van szó?: F0:/font/ltn0.pgf
Szerkesztéséhez szükséges programok:ttf2pgf
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mi ez tulajdonképpen?: Az XMB, azaz a PSP főmenüjében megjelenő betűtípusért felelős fájl.

TTF to PGF használata:
Ezzel a programmal a kiszemelt True Type Fontot lehet a psp-nek megfelelő formába konvertálni.
A pakkban van egy TTF2PGF mappa azt másold be a PC-den valahová.
Ebbe másold be a kedvenc betűtípusodat (dafont.com-ról nézz egyet)
A következő dos-os parancssort kell beírnod:
ttf2pgf <letoltottfontfile><ltn01> (<betűstílus'> (<árnyék-beállítások">))
betűstílus'= az alábbi lehetőségek vannak:
- <eg> = ezzel lehet beírni a betűtípus méretét (pl.: tt£2pgf letoltottfontfile.ttf ltn0l.pgf 10)
- h<lebeg> = vízszintes távolság a betűk között (pl.: ttf2pgf letoltottfontfile.ttf ltn0l.pgf 10 h 1.6)
- a<lebeg> = betűtípus haladásának értéke (??? Igazából passz...) (pl.: tt£2pgf letoltottfontfile.ttf ltn0l .pgf l0a1..6)
- b = betűtípus vastagítása (pl.: ttf2pgf letoltottfontfile.ttf ltn0l.pgf 10b)
- i = betűtípus dőltté változtatása (pl.: ttf2pgf letoltottfontfile.ttf ltn0l.pgf l0i)
árnyék-beállítások**= ennél pedig az alábbi opciók vannak:
- n = nem lesz a betűtípusnak árnyéka (pl.: ttf2pgf letoltottfontfile.ttf ltn0l .pgf l0 n)
- b<lebeg> = gauss-elmosás szűrő sugara (pl.: ttf2pgf letoltottfontíilcttf ltn0l.pgf 10b 1.3)
- i<lebeg> = árnyék intenzitása (mennyire látszódjon) (pl.: tt£2pgf letoltottfontfile.ttf ltn0l.pgf l0i1.4)
Ezeket természetesen lehet kombinálni is, pl.: ttf2pgf letoltottfontfile.ttf ltn0l.pgf 16bih1.0a1.0 b3.0i1.2


============================================================================
VI. Főmenü ikonjainak / Hangerő panel képének ill. akkumulátor ikonjának áthelyezése/méretezése:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlról van szó?: F0:/vsh/resource/topmenu_plugin.rco & impose_plugin.rco & system_plugin_fg.rco
Szerkesztéséhez szükséges programok:RCO Editor
Mi történik akkor, ha nem megfelelő változatot flashelek fel?: Nem jeleníti meg a PSP-d. Recovery segítségével vissza tudod másolni az eredeti fájlt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Számos .rco fájlnál lehetőség nyílik egy-két ikon pozíciójának megváltoztatása RCO Editorral a „Page Data" fülön. Ebből most 3 lényegeset
ismertetnék.
Főmenü pozíciójának megváltoztatása:
Nyisd meg a topmenu_plugin.rco fájlt, majd kattints a „Page Data" fülre.
Keresd meg az xmenu sort. Jobb oldalon láthatod az X ill. az Y koordinátákat. (alapértelmezésként: -130 és 0).
Ezek relatív értékek. Középre akarjuk igazítani, akkor 0-t kell beírni az X-hez.
X-nél: Balra igazításhoz mínusz értékeket kell beírni, jobbra igazításhoz pozitív értéket.
Y-nál: Lefelé igazításhoz mínusz értékeket kell beírni, felfelé igazításhoz pozitív értékeket.
Az ikonok méretét pedig a Stretch W (szélesség) ill. H (magasság) értékeinél tudjuk megváltoztatni. (mindkettőhöz ugyanazt az értéket kell beírni). Alapértelmezett érték: 1.
0.1 - 0.9-ig zsugorítani lehet az ikonokat és a feliratokat
1.1- 2.0-ig nagyobbítani lehet az ikonokat és a feliratokat.
(természetesen itt is írhatsz negatív értékeket beírni => fejjel lefelé jelennek meg az ikonok ill. a feliratok.
Hangerő pozíciójának megváltoztatása:
Nyisd meg az impose_plugin.rco-t az RCO Editorral.
Kattints a „Page Data" fülre.
Itt kattints a volume sorra. És a főmenünél leírt értékeket kell/lehet beállítani itt is.
Akku pozíciójának megváltoztatása:
Nyisd meg a system_plugin_fg.rco-t az RCO Editorral.
Kattints a „Page Data" fülre.
Itt kattints a battery sorra. És a főmenünél leírt értékeket kell/lehet beállítani itt is.


============================================================================
VII. Infó panel cseréje

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlról van szó?: F0:/vsh/resource/system_plugin.rco
Szerkesztéséhez szükséges programok:RCO Editor, Photoshop v. vmi rajzprogram, Xvi32 Hex-Editor
Mi történik akkor, ha nem megfelelő változatot flashelek fel?: Lefagyhat a PSP-d mikor a panelt hozod be.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mi ez tulajdonképpen?: A programokra, videókra, zenékre stb… mikor nyomsz egy 3SZÖG-et akkor jelenik meg ez a panel.
Módosításának menete:
- RCO Editorral nyisd meg a decryptelt sytem_plugin.rco file-t.
- Keresd meg a tex_optionmenu_base nevű képet és exportáld.
- Photoshopban (v. amiben akarod) nyisd meg az exportált képet és méretezd át 144x272-re.
- Szerkeszd át kedved szerint, akár képet is tehetsz rá (inverzben gondolkodj… tehát ami fekete ill. ahhoz közeli az valószínűsíthetően átlátszó lesz a PSP-n) és mentsd el. (256 szín itt is érvényes! (Indexed Colorra kell átállítani)).
- RCO Editor-ral újra nyisd meg a a sytem_plugin.rco file-t – ha bezártad volna – és cseréld ki a régi tex_optionmenu_base képet a az újjal (Replace gomb).
- illetve kell egy módosított common_gui.prx is (ezt a jelenlegi FW-edből szedd ki és decrypteld! vagy az alábbi lista alapján válassz egy változatot).
Pakkban van egy „Módosított common_gui-prx-ek” mappa (3.51 ill. 3.52-es CFW-ekhez), azokból válaszd ki a neked megfelelőt és flasheld fel a tartalmát a Flash0/vsh/nodule mappába.

itt megnézheted, hogy mit is tudnak:

http://endlessparadigm.com/forum/showth ... p?tid=1686


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.40–es common_gui.prx feltérképezése /thnx to bstronga/
Mely Hex-értékeket kell megváltoztatni és mi mit jelent?
0x4278 – az info panel szélessége
0x427C – az info panel magassága
0x422C – relatív kurzor / infó panelen lévő szövegek pozíciója (balról jobbra irányban…)
0x4230 – vonalvastagság mérete
0x4234 & 0x426C – betű mérete
0x4238 - előtűnés/megjelenés értéke
0x423C - elhalványodás/eltűnés értéke
(Ezek az angol nyelvre vonatkoznak, tehát a módosítás csak akkor lesz érvényben, ha angol nyelvet használsz (ill. ért. Szerűen hun-modnál is).)
0x40A8 & 0x40AC – Infó panel pozíciója
0x40B0 & 0x40B4 – Dátum & Idő beállításánál megjelenő infó panel pozíciója
0x4170 - default_text_focus kép nyújtási értéke az időzónáknál /tehát, hogy mennyire legyen megnyújtva/
0x4168 & 0x416C - default_text_focus kép nyújtási értéke a többi infó panelnél /tehát, hogy mennyire legyen megnyújtva/


============================================================================
VIII. Háttérkép cseréje /12 havi színtémák szerkesztése

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlról van szó?: F0:/vsh/resource/01-12.bmp
Szerkesztéséhez szükséges programok:Photoshop v. vmi rajzprogram, BG Split &Merge
Mi történik akkor, ha nem megfelelő változatot flashelek fel?: Maximum nem jeleníti meg a PSP-d. Recovery segítségével vissza tudod másolni az eredeti fájlt. /Ez bármilyen OE/M33 FW-en használható/
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
12 havi színtéma - kis felbontású képek
A BG Split & Mérge használata rém egyszerű. Elindítod a programot. Tallózd ki a 01-12.bmp fájlodat.
Majd nyomj rá a Split (szétválasztás) gombra.
Eredményül megkapod a 12 különböző színű .bmp fájlt. [Egyenként: 60x34pixel, 8bit színmélység, és 6 176 byte]
(megjegyzés, használhatod ezt a progit az összeillesztésükre is (Merge gomb), de páran jelezték, hogy nem teljesen működik
korrektül...)
Most hogy megvannak külön-külön a hónapoknak megfelelő témaszínek: Szerkeszd őket!
A legegyszerűbb ha megnyitod pl: Photoshopban és Gradient (színátmenetes) festéssel töltöd ki őket, majd elmented.
Mivel ilyen kicsik a képek, ne várj nagy csodát, ezt fogja a PSP-d széthúzni 480x272-re, ahogy alapból is teszi, de egész jó
eredményeket lehet elérni.
Ha kész mind a 12 színű bmp, akkor futtasd le az alábbi parancssort (lehetőleg abban a mappában, ahol a 12 db .bmp fájlod van):
copy /b 1.bmp + 2.bmp + 3.bmp + 4.bmp + 5.bmp + 6.bmp + 7.bmp + 8.bmp +9.bmp + 10.bmp + 11.bmp + 12.bmp 01-12.bmp
Kapsz egy 01-12.bmp fíle-t, s ezzel lehet felülírni az eredeti 01-12.bmp-t (ha akarod).
1 nagyfelbontású kép a háttérben - hullámzó vonal mögött
Természetesen be lehet rakni full képernyős hátteret a hullámzó vonal mögé (csak 1 fog működni, a többi színtéma nem), de ilyenkor
jó pár ikont elcsesz (fehér négyszögként villódznak), mivel kevés hozzá az XMB memóriája. A fehér téglalapos dolgot úgy lehet
kiküszöbölni, hogy a topmenu_plugin shadow képeit (árnyékait) RCO Editorral kiszedjük (azaz kicseréljük, egy ugyanakkora
méretű, de sima fekete képre), exportálod, majd átfested, végül importálod vissza a topmenu_pluginba. /Sajna megerősíteni nem
tudom, de a system_plugin.rco felelős a fehér-kocka effektért, állítólag ebben kell a glow-t letiltani. De szerintem a
legmeghatározóbb a Flash0-ban az üres hely nagysága... ,minél több van, annál valószínűbb, hogy működni fog a full-felbontásos
háttér./
Ami nálam tutira működött (de ezt topmenu_pluginja válogatja) a 250x142-es felbontás (állítólag ez is megy: 350x198). Igaz ilyenkor
csak ez az egy kép fog működni, a többi színtéma nem fog megjelenni. De valamit, valamiért.
Ezt a szokásos módon kell elkészíteni, 256 szín, majd vagy elmented .bmp-ként, vagy jpg-ként, majd átnevezed 01-12.bmp-re.
Jpg-ként értelemszerűen kisebb lesz a fájlméret.


============================================================================
IX. Háttér előtt megjelenő hullámzó vonal cseréje/szerkesztése

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlról van szó?: F0:/vsh/resource/system_plugin_bg.rco
Szerkesztéséhez szükséges programok:TgaWave, Photoshop v. vmi rajzprogram
Mi történik akkor, ha nem megfelelő változatot flashelek fel?: Lefagyhat a PSP-d v. csak nem jelenik meg.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mire jó? Értelemszerűen a havi színtéma előtt megjelenő hullám vonalat lehet vele lecserélni.

Saját hullám tga-ból való beillesztése - [Custom tgaWave Packager v0.8] - készítette Vulpix
Hullám készítése:
0, Pakkban a tgaWave 0.8 mappába lépj be (előtte másold fel természetesen vhová a PC-dre)
1, A mappában lévő 3 tga-fájl közül nyisd meg az egyiket pl. Photoshopban. (M3.tga-t én csináltam, ezzel pl.: működött)
1.1,vagy az effectekkel turbózod fel (Wave, Wind, Motion Blur stb.)
1.2, vagy a Szaturációt, színeket kombinálgatod…
1.3, esetleg rajzolsz egy újat :) az eredeti helyére… /ebben az esetben nem vsz. hogy működni fog a dolog !!!/
2. Tipp Photoshop CSX-ben:
- Szerkeszd RGB módban (8bit/csatorna színmélység)
- Majd ha kész, állítsd át Indexed Color-ra. Válaszd ki a Local Selective módot (32 szín), Black&White: Igen, Transparency: Igen, Diffusion: None.
2.1, Mentsd el a file-t, egy könnyen gépelhető néven.  (pl. 1.tga)
2, indítsd el a start.bat-ot (mappán belül van, magyarosítottam a biztonság kedvéért)). Rá fog kérdezni, hogy akarod-e, hogy szerkessze-e a fájlt? (padding?) Nyomj (I)gen-t.
4, Az így elkészült system_plugin_bg.rco file-t másold be a Flash0: vsh/resource mappájába ! (persze csak akkor, ha a fájlméret kisebb, mint: 41 890 byte) és kész is.

Tipp: Arra jöttem rá, hogy a színnek vajmi kevés köze van a sikeres system_plugin_bg.rco elkészültéhez… Arra kell törekedni, hogy minél egyszerűbb legyen az alakzat ill. lehetőleg a kép közepén helyezkedjen el, vagy pedig ne túl sok gradient (színátmenetes) effekt legyen benne.


============================================================================
X. VSH Rebooter - azaz az egyik ikon funkciójának kicserélése újraindításra & kikapcsolásra

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Melyik fájlról van szó?: F0:/vsh/nodule/update_plugin.prx
Szerkesztéséhez szükséges programok:fájlkezelő ©
Mi történik akkor, ha nem megfelelő változatot flashelek fel?: Lefagyhat a PSP-d.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A leírást anno ass készítette még januárban. Jó, hogy még azóta is működik a dolog. (Kicsit átírtam, kiegészítettem.)
Mi ez tulajdonképpen?: A VSH Rebooter hack egy hasznos segítség a 3.XX OE/M33 CFW-t használóknak. A segítségével egy
ikonra klikkelve lehet újraindítani, vagy leállítani a PSP-t és a Recovery menübe bejutni.
Telepítés, használat:
A telepítése rendkívül egyszerű. A pakkban találsz egy VSHRebooter1 ill. VSHRebooter2[b] mappát. Az egyikben (amelyik
funkciójában közelebb áll hozzád) lévő vsh mappát kell flashelni/masolni a PSP-d Flash0-jának gyökerébe. (Felülírva ezzel a régi
update_plugin.prx-et). Hogy a két Rebooter mappa között mi a különbség?
[b]>VSHRebooter1
mappa:
Ezt használva a Network Update (Settings alatt az első ikon) ikonra klikkelve újraindul, BAL-KAR + ikonra klikkeléssel leáll a PSP. Ha a sima klikkelésnél nyomva tartod a JOBB-KAR-t, akkor a Recovery Menübe fogsz jutni.
>VSHRebooter2 mappa:
Ezt használva a Network Update (Settings alatt az első ikon) ikonra klikkelve kikapcsol, BAL-KAR + ikonra újraindul a PSP.
Ha a BAL-KAR+klikkelés után nyomva tartod a JOBB-KAR-t, akkor a Recovery Menübe fogsz jutni. /Itt ez egy kicsit macerásabb
mint az első változatnál.../
Természetesen kiválaszthatsz másik ikon-t, s akkor annak a funkciójáért felelő prx nevével kell átnevezned az adott VSHRebooter
mappában lévő update_plugin.prx-et. A lehetőségek a következők (mással ne próbálkozz!!!, ez így is elegendő opció):
camera plugin.prx (Kamera funkció)
lftv plugin,prx (LocationFree Player)
premo plugin.prx (Remote Player funkció)
update_plugin.prx (Network update funkció)

pl: ha a Kamerát akarod, hogy így funkcionáljon, akkor belemész mondjuk a pakkban lévő VSHRebooterl/vsh/nodule mappába, majd
az ott lévő update_plugin.prx-et átnevezed camera_plugin.prx-re. Ezt a fájlt felmásolod a PSP-d Flash0-ján belül a vsh/nodule
mappájába (felülírva az eredeti camera_plugin.prx-et) és kész is.


============================================================================
XI. Online Instruction Manual helyett kedvenc oldalad linkje

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az Online Instruction Manual helyett, hogy bejöjjön a kedvenc oldalad (pspfilez of course) a következõt kell csinálnod:
1, Keresd meg a htmlviewer_plugin.prx-et a Flash0-ban (vsh/nodule mappa)
2, A kikódolt/visszafejtett htmlviewer_plugin.prx file-t nyisd meg egy HEX szerkesztõvel (pl.: Xvi32)
3, Keresd meg a köv. sort: "http://manuals.playstation.net/document/pspindex.htm" (értelemszerűen idézőjelek nélkül!)
4, Írd át amire neked tetszik
(DE a köv. dolgokra figyelj:
- a link 52 karakternél nem lehet hosszabb
- a fennmaradó (ami a "http://manuals.playstation.net/document/pspindex.htm" linkből maradt) üres karaktereket "space-eld" végig.


============================================================================
XII. A HEX-szerkesztés alapjai (fordította eM82) / /Basics of Hex Editing by ZiNgA BuRgA/


Ezt a leírás annak szellemében készítettem, hogy azokat az embereket is megismertessem a Hex-szerkesztés rejtelmeivel, akik nem jártasak benne. Remélhetőleg ez jópár dolgot tisztázni fog majd. Ez a leírás nem csak a PSP-s fájlok szerkesztéséhez mutat utat, hanem ezáltal bármilyen fájlt is képes leszel szerkesztgetni.
Vigyázat ! a hex-szerkesztés által előfordulhat, hogy a fájlok használhatatlanná válnak. Ezért tanácsolnám, hogy mindig csináljatok biztonsági másolatot a fájlokról. (Pár hex-szerkesztő program automatikusan csinál biztonsági mentéseket, de ne ebben bízzunk, hanem magunkban).

Bevezetés
Mire jó egy Hex-Szerkesztő program?

Rendben, nyilvánvaóan korábban már használtál Jegyzettömböt. Megnyitottad a jegyzettömböt, beleírtál valami kis szöveget, majd elmentetted a fájlt, majd később újra megnyitottad és minden szép volt, folytanri tudtad a szerkesztést, olvasást.
Gondolom, talán már EXE-ket vagy DLL-fájlokat is próbáltál (tegye fel a kezét aki nem! Bill Gates, ne szórakozz...!! J) megnyitni Jegyzettömbben ! Ha igen, akkor te is szembesülhettél a fogadó látvánnyal, ami inkább hasonlított a kínai nagy falra, lebombázás után mint valami, értelmes, olvasható adatra… Hát igen, a Jegyzettömb nem igazán tudja kezelni a bináris adatot.

Mi az a Hex-Szerkesztő?
Alapvetően egy fájlszerkesztő, mint a Jegyzettömb, kivéve, hogy ez a bináris adat szerkesztésére lett tervezve, miközben az olyan szövegszerkesztők, mint a Jegyzettömb, csak szimpla szövegek szerkesztésér megfelelők.
A hex-szerkesztők az adott fájl minden bájtját hexadecimális formában jeleníti meg, mintsem a sokkal ismerősebb ASCII formátumban.

Mi az a Hexadecimális?
Egyszerűen szólva, egy 16-os számrendszer. Mi általában – a hétköznapi életben - a tizes számrendszer (decimális) használjuk, de a számítástechnikában a 16-os számrendszer sokkal hasznosabb. A hexadecimális számokat egy „0x” előtaggal jelöljük, hogy elkerüljük, az összetévesztés lehetőségét (a 0x10-es szám pl.: 16-ot jelöl..). Van számos más módja is jelölni ezeket a 16-os számrendszerbeli számokat (pl.: 10h vagy 1016), de az egyszerűség kedvéért és a 0x jelölést fogom használni.
Hogy is működik ez a 16-os számrendszer?
A mi 10-es számrendszerünkben 0-tól 9-ig vannak a számok, és amint a 9-es számot „elhagytuk”, kétjegyű számokat kell alkalmaznunk (már a 10-esnél ugyebár).
A 16-os számrendszerben csak a 15-ös szám után kell kétjegyű számot használnunk. De hogy jutunk el 10-től 15-ig sima adatokkal? Egyszerű, betűket használunk.
Itt egy kicsi táblázat, amely megmutatja a hexadecimális ill. decimális számok közti átváltást.
Hex Dec
0x00 0
0x01 1
0x02 2
...
0x09 9
0x0A 10
0x0B 11
...
0x0F 15
0x10 16
Jegyezd meg, hogy hogyan is működnek a számok a 16-os számrendszerben.
Például a 10-es számr.ben a 258,654-es szám az alábbit jelenti:
258,654 = 2 × 105
+ 5 × 104
+ 8 × 103
+ 6 × 102
+ 5 × 101
+ 4 × 100

Tehát a 16-os számr.ben a 0x59E2DC-nek van egy decimális értékes:
0x59E2DC = 5 × 165
+ 9 × 164
+ 14 (0xE) × 163
+ 2 × 162
+ 13 (0xD) × 161
+ 12 (0xC) × 160
= 5,890,780 (decimális)
Természetesen manuálisan mindet átváltogatni őrült dolog. Használd Window$ beépített kalkulátorát (Nézet menüà Tudományos-> és máris át tudod váltani a számrendszert Hex vagy Dec-be), hogy a számrendszerek között tudj váltogatni.

Rendben, tehát a mi lényeg a hex-szerkesztésnek?
Nos, lehetőséged nyílik szerkeszteni a bináris adatot (anélkül, hogy elszúrnád a dolgot, mint ahogy a Jegyzettömb teszi) és néhány alap hackelésre is alkalmad nyílik.

Rendben, tehát hol is juthatnák hozzá egy Hex-szerkesztő programhoz?
A Wikipedia-n található egy szép kis lista.

http://en.wikibooks.org/wiki/Reverse_En ... ex_Editors


Az én (ZiNgA-jé) személyes kedvencem az UltraEdit32, ettől függetlenül a legnépszerűbb a Hex Workshop. Ez a kettő nem ingyenes. Az Xvi32-es szerkesztő ellenben ingyenes.


ALAPVETŐ HEX-Szerkesztés
Néhány alap példával fogom kezdeni. Ezekenél az UltraEdit32-est fogom használni.
Nyisd meg a Jegyzettömböt és másold be a következő mondatot: „This is a demonstration text file to give you an idea of hex editing„
Mentsd el .TXT fájlként valahová a PC-den. Most pedig indítsd el az UltraEdit32-t és nyisd meg az előzőleg elmentett .TXT fájlt. /Néhány hex-szerkesztő programnál – mint ennél is – át kell váltanod „Hex nézetbe”. Ennél a programnál ehhez nyomd meg a Ctrl+H-t./

Az alábbi kép fog fogadni.
Kép

Láthatod, hogy a szöveg amit bemásoltál az „ASCII Display” régióban van (általában). Ez az ASCII megjelenítése az adatnak, és a Jegyzettömbhöz nagyon hasonló szöveg kell fogadjon.
(Az ASCII egy sima szöveg-rendszer. 256 ASCII karakter van, s mindegyik karakterhez tartozik egy számkód, tehát az „A”-t az Alt+65 beírásával tudjuk megjeleníteni és a kis „a”-t pedig a 97-es számmal (+Alt ugyebár J). Ezekre amúgy most nem lesz szükséged. Az ASCII karaktertáblázat itt megtalálható:

http://www.asciitable.com

)
Jegyezd meg, hogy mindegyik karakter az ASCII Display régióban 1 bájtnak felel meg. A továbbiakban bájtok-ként fogok hivatkozni rájuk.

Most pedig a másik két szekció értemelzése:
A Hex Dump rész jeleníti meg hexadecimális formában a fájl minden egyes bájtját / karakterét (külön-külön). Ahogyan azt korábban említettem, a kis „a” betű ASCII értéke 97 (hexadecimális formában : 0x61), tehát ha az ASCII Display résznél megpróbálsz hozzáadni/v. szerkeszteni egy bájtot az „a” betűnél (jelen esetben) az első sorban, akkor megfigyelheted, hogy a kis „a” betű Hex Dump értéke a hex értéknek megfelelően 61-es.
A Location rész (helymeghatározás) minden sor első karakterének helyzetét mutatja meg. Jegyezd meg, hogy a „helyzeti pozíciók” hexadecimális formában vannak (a sor végén szereplő „h” egyenlő a „0x” előtaggal). Láthatod, hogy 16 bájt (0x10) van egy sorban (gyk.: HexDump sorában számold meg a bájtok számát J) az UltraEdit32-ben (lehet, hogy más hex-szerkesztőben ez eltér…)
Szintén megjegyzendő, hogy a helyek 0x00-nál kezdődnek, ezért bármilyen fájlt is nézel, az első bájtja 0x00-nál kezdődik. A második bájt pozíciója a 0x01-es helyen van. Az 52. bájt (karakter) pozíciója pedig a 0x33-as helyen van …stb. Egy bájt helyét OFFSET-ként szokták hívni.

Ok, de még mindig nem értem mi a Hex-Szerkesztők értelme…
Próbáld meg, hogy a megnyitott file első bájtját/karakterét átírod 0x00 (Null karakter) értékre. Kattints a „Hex Dump mezőn” az első bájtra, majd írd be a két 0-t.
Ha ez kész, ezt kell kapd eredményül: /”T” helyett egy „pont”-ot/
Kép

Mentsd el a fájlt és nyisd meg Jegyzettömben – mit látsz?
Tudásod elmélyítéséhez tudnod kell, hogy nagyon sok bináris fájl használja a Null (0x00) karaktert. Ha ezeket megpróbálod pl.: Jegyzettömbben szerkeszteni, akkor csak elbarmolni tudod…

Rendben, tehát mit tudok csinálni hex-szerkesztéssel?
Nyilvánvalóan már találkoztál olyan dolgokkal (leírásokban szereplő utasításokkal), amely hex-szerkesztést igényelt.
A Hex-szerkesztéssel lehetővé válik, néhány alapvető hackelés. (ZiNgA az RCO formátumát is a hex szerkesztéssel fejtette meg.)

Alap Hex-szerkesztési információ:
A számok, egészen pontosan az egész számok (továbbiakban „integer”) építik fel alapvetően a számítógépet. Így tehát, - ezzel különösebb meglepetést nem okozva – nagy szerepet játszik a dologban, ha tudod, hogy az integerek hogy vannak tárolva.
A számítógépek bájtokban tárolják az adatokat, mégis mióta egy bájt 8 bitből épül fel, csak 256 különböző (28) értéket tudnak elfogadni.
A számok - elég gyakran – több bájtból épülnek fel. Ez alapján pedig:
1 bájt (Karakter [Char] / vagy int8)
2 bájt (Szó [Word]/ v. int16)
4 bájt (Duplaszó [Dword] / v. int32 / v. long int)
8 bájt (Kvadszó?:) [Qword] / v. int64 / v. long int64)
A számok tárolása a fájlokban fordított bájtsorrendben történik. Például a 4 bájt hosszúságú 0xFE842615 szám, így fog megjelenni:
00000000h: 15 26 42 FE ; .&Bþ

A lebegőpontos számok:
.. néha megjelenhetnek fájlokban. A lebegőpontos számoknál decimális pontokat lehet „elválasztóként” használni. Az UltraEditben elég nehéz ezeket szerkeszteni, úgyhogy ha ilyen értékkel találkozol, akkor javaslom, hogy a HexWorkshopot használd helyette. Válaszd ki az elválasztó pont utáni első bájtot, ezután a képernyő alján megtalálhatod, majd szerkesztheted is a számérték lebegő pontját (ill. annak helyét…).

Egyéb tudnivalók (nem infós nyelven J):
Nibble /Darabka/: - 4 bit. Igen, 1 bájt fele. Egy hex-szám 4 bitet képvisel, 1 nibble = 1 hex-szám.
Header /Fejléc/: - a fájlokban használt szokványos dolog. Általában a fájl elejében szokott lenni, amely számos dolgot leír a fájl body /törzs/ részével kapcsolatban. Az RCO-knál ezt volt nehéz visszafejteni.
Pointer /Mutató/: - ez általában a fejlécben szokott megjelenni. A pointer egy cím-értéket tartalmaz (a fájl egy adott pontjára mutat) és majdnem mindig duplaszó.
Signed/Unsigned Integer [Jelölt/jelöletlen] – az unsigned integerek mindig pozitív értékeket tartalmaznak, míg a signed lehet negatív érték is.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

How To Prevent Prostate Problems And Diseases?

(AlbertGuink, 2018.06.11 04:06)

The prostate is central to the portion of a male's the reproductive system. It secretes fluids that assist the transportation and activation of sperm. The prostate is situated just as you're watching rectum, below the bladder and all around the urethra. When there is prostate problem, in most cases very uncomfortable and inconvenient for that patient as his urinary strategy is directly affected.

The common prostate health issues are prostate infection, enlarged prostate and cancer of prostate.



Prostate infection, also referred to as prostatitis, is the most common prostate-related problem in men younger than 55 years. Infections in the prostate gland are classified into four types - acute bacterial prostatitis, chronic bacterial prostatitis, chronic abacterial prostatitis and prosttodynia.

Acute bacterial prostatitis could be the least common of forms of prostate infection. It is due to bacteria based in the large intestines or urinary tract. Patients can experience fever, chills, body aches, back pains and urination problems. This condition is treated through the use of antibiotics or non-steroid anti-inflammatory drugs (NSAIDs) to relieve the swelling.

Chronic bacterial prostatitis is a condition of the particular defect in the gland and also the persistence presence of bacteria inside urinary tract. It can be caused by trauma towards the urinary tract or by infections received from other parts with the body. A patient may experience testicular pain, back pains and urination problems. Although it is uncommon, it may be treated by removal in the prostate defect followed by the utilization antibiotics and NSAIDs to take care of the inflammation.

Non-bacterial prostatitis accounts for approximately 90% coming from all prostatitis cases; however, researchers have not yet to determine the causes of these conditions. Some researchers believe that chronic non-bacterial prostatitis occur because of unknown infectious agents while other think that intensive exercise and high lifting may cause these infections.

Maintaining a Healthy Prostate

To prevent prostate diseases, an effective diet is important. These are some in the actions you can take to keep your prostate healthy.

1. Drink sufficient water. Proper hydration is important for health and wellness and it will also maintain your urinary track clean.

2. Some studies declare that a number of ejaculations weekly will assist you to prevent prostate type of cancer.

3. Eat steak moderately. It has been shown that consuming a lot more than four meals of beef weekly will heighten the likelihood of prostate diseases and cancer.

4. Maintain a suitable diet with cereals, vegetable and fruits to ensure sufficient intake of nutrients essential for prostate health.

The most crucial measure to adopt to make certain a proper prostate is always to opt for regular prostate health screening. If you are forty years of age and above, you should choose prostate examination one or more times a year.

 

 


Utolsó kép



Archívum

Naptár
<< Június / 2018 >>